زکات فطریه مردم ابرکوه در 55 پایگاه جمع‌آوری می‌شود


زکات فطریه مردم ابرکوه در 55 پایگاه جمع‌آوری می‌شود

 یزد - ایرنا – رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) ابرکوه گفت: همزمان با عید فطر 55 پایگاه در مساجد و مراکز نیکوکاری شهرستان پیش بینی شد که شامل 30 پایگاه شهری و بقیه روستایی است که زکات فطریه مردم را در این روز جمع‌آوری می‌کند.

سید جلال حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ستاد جمع آوری زکات فطریه به صورت یکپارچه زیر نظر شورای زکات شهرستان اقدام به جمع آوری می‌کند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۲۰۰ میلیون ریال ، زکات فطریه جمع آوری شد، پیش بینی کرد که این رقم امسال ۳۰ درصد رشد داشته باشد و زکات جمع آوری شده در مصارف مورد نیاز نیازمندان هزینه می شود.

رییس کمیته امداد ابرکوه بیان کرد : مبلغ زکات فطریه امسال در این شهرستان برای هر نفر ۱۰۵ هزار ریال، کفاره غیرعمد روزه ۳۰ هزار ریال و کفاره عمد روزه یک میلیون و ۱۸۰ هزار ریال تعیین شد.

وی با بیان اینکه رویکرد این نهاد برای بهره‌گیری از شیوه‌های نوین و الکترونیکی دریافت کمک‌های مردمی به صورت غیرحضوری است، افزود: این نهاد سامانه پرداخت *۸۸۷۷*۰۳۵۶# را از طریق تلفن همراه برای سهولت پرداخت فطریه و کفاره روزه از سوی مردم در نظر گرفته است.

حسینی خاطر نشان کرد: متولی جمع آوری فطریه تنها کمیته امداد امام خمینی(ره) است و هیچ ارگان، گروه و موسسه خیریه ای مجوز جمع آوری فطریه را ندارد.

رییس کمیته امداد ابرکوه یادآور شد : در سال جاری مردم این شهرستان ۷۰۰ میلیون ریال زکات پرداخت کردند و پیش بینی می شود تا پایان سال ۹۹ این رقم به ۱۵ میلیارد ریال برسد

هزار و ۴۰۰ خانوار مددجو و نیازمند در قالب ۲ هزار و ۱۹۲ نفر از خدمات حمایتی کمیته امداد ابرکوه بهره‌مند هستند.

به احتمال زیاد فردا( یکشنبه) برابر چهارم خرداد ماه ۱۳۹۹ ، عید فطر باشد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی فریبا کوثری