به هلاکت رسیدن دو سرکرده داعش در سوریه


به هلاکت رسیدن دو سرکرده داعش در سوریه

دو سرکرده منطقه ای گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی (داعش) در سوریه طی عملیات مشترک ائتلاف تحت رهبری ایالات متحده و نیروهای دموکراتیک سوریه کشته شدند.

به گزارش اسپوتنیک، در اطلاعیه ائتلاف آمریکایی در روز جمعه ضمن اعلام این مطلب گفته می شود: " 17 ماه مه ، نیروهای دموکراتیک سوریه با همکاری ائتلاف به مواضع داعش در استان دیرالزور سوریه حمله کردند ... دو سرکرده داعش با نامهای احمد عیسی اسماعیل الزاوی و احمد عبدالمحمد حسن الجوقیفی در طی این عملیات کشته شدند".

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اکتبر 2019 از به هلاکت رسیدن ابوبکر البغدادی ، سرکرده اصلی پیشین داعش در استان ادلب در سوریه در نتیجه عملیات ویژه نیروهای ویژه آمریکایی خبر داد . وی از روسیه ، ترکیه ، سوریه و عراق بخاطر کمک آنها در از بین بردن البغدادی تشکر کرد. یک سایت در ارتباط با اسلام گرایان در ان زمان گزارش داد که داعش کشته شدن رهبر خود را تأیید کرده است.

درگیری مسلحانه در سوریه از سال 2011 تا به حال ادامه دارد. در پایان سال 2017 پیروزی بر گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق اعلام شد اما در برخی مناطق این دو کشور ، عملیات سرکوب شبه نظامیان همچنان ادامه دارد. در حال حاضر حلو فصل سیاسی ، بازسازی سوریه و همچنین بازگشت آوارگان به خانه های خود در درجه اول اهمیت قرارگرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خاورمیانه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا