سوالات پسر در خواستگاری: پسرها چه سوالاتی را در خواستگاری بپرسند؟


سوالات پسر در خواستگاری شامل سوالاتی می شود که حتما باید توسط پسر از دختر پرسیده شود، سوالات پسر در خواستگاری,سوالات پسر از دختر




سوالات پسر در خواستگاری: پسرها چه سوالاتی را در خواستگاری بپرسند؟

سوالات پسر در خواستگاری: پسرها چه سوالاتی را در خواستگاری بپرسند؟

سوالات پسر در خواستگاری شامل سوالاتی می شود که حتما باید توسط پسر از دختر پرسیده شود و پسر در این موارد، اطمینان کامل را بدست آورد. در مطلب سوالات دختر در خواستگاری به سوالاتی که دخترها باید مطرح می کردند پرداختیم در این مطلب به سوالات پسر از دختر در خواستگاری می پردازیم، بسیاری از پسرها برای رفتن به خواستگاری هیچ آمادگی و اطلاعاتی ندارند. بسیاری از آنها سردرگم هستند که چه موضوعاتی را مطرح کنند و چه سوالاتی را بپرسند.

سوالات پسر در خواستگاری

سوالات پسر در خواستگاری وموضوعاتی که مطرح می کند، بسیارمهم است. متاسفانه بسیاری از پسرها در زمینه خواستگاری اطلاعات ناچیزی دارند یا برخی نیز هیچ اطلاعات و شناختی ندارند و به همین خاطر معمولا سعی می کنند بدون اینکه به خواستگاری بروند، با یک دختر رابطه خود را برقرار می کنند تا بلکه او را بشناسند و به او پیشنهاد ازدواج بدهند. اما حواسشان نیست که دراین حالت نیز بدون داشتن اطلاعات کافی نمی توانند زوج مناسب خود را تشخیص دهند و براساس آمار، حتی احتمال اشتباه و خارج شدن از مسیر درست در این حالت بیشتر است!

برخی نیز به دلیل شرایط خانوادگی مجبور می شوند به خواستگاری بروند، اما به دلیل عدم آگاهی کافی به همسر دلخواه و موردنظر خود نمی رسند. آنها تحت تاثیر نظرات اطرافیان خود قرار می گیرند و همسر خود را با رای و نظر آنها برمی گزینند. اما بهتر است بدانید که انتخاب یک همسر مناسب و متناسب با شما، حق شماست. نباید با ناآگاهی و کمبود اطلاعات کافی، این حق را از خود بگیرید. عدم اطلاعات کافی در خواستگاری، ازدواجی ناخوشایند و پشیمانی را به بار می آورد.

بررسی مهمترین سوالات پسر در خواستگاری

برخی سوالات بین دختر و پسر مشترک است و خیلی تفاوتی ندارد از سوی کدامیک مطرح شود. اما برخی سوالات بهتر است حتما توسط دختر پرسیده و پیگیری شود. برخی سوالات نیز مختص پسر بوده و توسط او مطرح می شود. حتی معمولا در هنگام شروع گفتگو و پرسش سوالات، معمولا پسرها این گفتگو و پرسش سوالات را آغاز می کنند. چراکه پسر در جایگاه خواستگار است و بهتر است او شروع کننده باشد. مثلا درمورد معرفی درمورد دختر و خانواده ی او، بهتر است پسر آغاز کننده باشد. در این بخش، مهمترین سوالات پسر در خواستگاری را مطرح می کنیم.

اعتقادات و مسائل مذهبی

هر فردی، چه دختر چه پسر ممکن است تا حدی اعتقادات خاصی داشته باشد. برخی ممکن است اعتقادات عمیق تر و برخی دارای اعتقادات سطحی تری باشند. برخی نیز ممکن است هیچ گونه اعتقادات مذهبی نداشته باشند. اعتقادات چیزی نیست که صرفا بتوان از روی چهره ی شخص فهمید. برخیممکن است بگویند چهره طرف مقابل به افراد متدین نمی خورد و چون خودشان نیز متدین نیستند، از پرسیدن این سوال خودداری کنند. اما بدون درنظر گرفتن چهره شخص مقابل، این سوال را با جزئیات بپرسید. اعتقادات موضوع مهمی است که حتما باید در میان سوالات پسر در جلسه خواستگاری مطرح شود. البته این موضوعی نیست که صرفا نیاز باشد توسط پسر مطرح شود. اما ممکن است دختری، اعتقادات خاصی نداشته باشد و برایش چنین موضوعی اهمیت نداشته باشد یا ممکن است فراموش کند چنین موضوعی را مطرح کند.

بنابراین بهتر است یکی از سوالات پسر در خواستگاری، درمورد اعتقادات دینی دختر و خانواده ی او باشد. این سوال را باید با جزئیات مطرح کرد. مثلا درمورد هریک از واجبات، مستحبات و مساله تقلید، نظر دختر را بپرسد.

ارزش های فرهنگی

سوالات پسر در خواستگاری: پسرها چه سوالاتی را در خواستگاری بپرسند؟

ارزش های فرهنگی شامل جزئیات مختلفی است. مثلا از دختر بپرسید با چه پوششی در محافل مختلف وارد می شود. مثلا در محیط های کاری یا تحصیلی چگونه است؟ در عروسی و مهمانی ها چگونه است؟ در محیط های مذهبی، در مسافرت و غیره. همچنین نظر او درمورد فناوری های روز مانند ماهواره، اینترنت، فضای مجازی و غیره را به همراه جزئیات جویا شوید.

استقلال فکری

یکی از مشکلات برخی زوجین این است که استقلال فکری نداشته و براساس نظرات اطرافیان خود عمل می کنند، بنابراین ازجمله سوالات پسر در خواستگاری بهتر است به این موضوع اختصاص یابد. بنابراین مهم است که از دختر بپرسید تا چه میزان به نظر پدر و مادر یا دوستان و اطرافیان خود اهمیت می دهد. با این پرسش، متوجه می شوید تا چه حد ممکن است دهن بین یا وابسته به نظرات دیگران باشد یا ممکن است کاملا مستقل باشد.

روابط با اقوام و آشنایان

میزان رفت و آمد با اطرافیان در افراد و خانواده های مختلف بسیارمتفاوت است. بنابراین بسیار مهم است که دختر و پسر از این لحاظ تفاوت داتشه باشد و یکی از سوالات پسر در خواستگاری باید به این موضوع اختصاص بیابد. درمورد رفت و آمد با دوستان و آشنایان، سوالاتی را از دختر بپرسید. حتی بپرسید آیا مایل است با نزدیکان و آشنایان شما نیز رابطه داشته باشد. باید پی ببرید که جز کسانی هست که در روابط فامیلی زیاده روی می کند یا بالعکس جزو کسانی است که هیچ تمایلی به برقراری این گونه ارتباطات ندارد.

ارتباطات اجتماعی

سوالات پسر در خواستگاری: پسرها چه سوالاتی را در خواستگاری بپرسند؟

یکی از سوالات پسر در خواستگاری، درمورد ارتباطات اجتماعی دختر به همراه جزئیات آن است. بهتر است نظر دختر را درمورد محیط کار خود بپرسید. مثلا ممکن است شما در محلی کار می کنید که خانم های زیادی در آنجا حضور دارند. برخی خانم ها در این مورد حساسیت زیادی دارند و علاقه ای ندارند که همسرشان با خانم ها همکار و در ارتباط باشد. بنابراین، باتوجه به شرایط کاری خود و باتوجه به نظراتی که درمورد محیط های اجتماعی همسرتان درنظر دارید، نظرات او را جویا شوید.

از سوالات پسر در خواستگاری: اطاعت پذیری یا زن سالاری

همواره توصیه می شود که در زندگی، زن نباید بر مرد مسلط شود. متاسفانه برخی زنان اعتقاد دارند که مرد باید در تمام مراحل زندگی، از زن اطاعت کند. برخی مرد را بعنوان یک نوکر یا کارگر می دانند که باید تمامی خواسته های رویایی زن را برآورده سازد. به همین خاطر درمورد میزان جلب رضایت همسر یا میزان اطاعت پذیری، نظر او را به شیوه ای درست جویا شوید. همچنین درمورد جایگاه مرد در زندگی یا حتی میزان مهریه و جزئیات آن را از او بپرسید.

تجملات و تشریفات

یکی از سوالات پسر در خواستگاری که بهتر است حتما مطرح شود، برخی زنان و دختران بسیار تجملاتی هستند و اهمیت زیادی به تشریفات می دهند. در این مورد حتما نظر دختر را جویا شوید که آیا تا چه میزان به تشریفات و تجملات اهمیت می دهد. این نکته را به یاد داشته باشید که نیاز نیست حتما در تمامی این موارد به تفاهم ۱۰۰ درصد برسید. بلکه همواره توصیه می شود، به 70 درصد تفاهم و تشابه برسید.

سوالات پسر در خواستگاری شامل سوالاتی می شود که حتما باید توسط پسر از دختر پرسیده شود و پسر در این موارد، اطمینان کامل را بدست آورد.

این مطلب در تاریخ شنبه 2 خرداد 1399منتشر شده است
اشتراک گذاری مطلب
سوالات پسر در خواستگاری: پسرها چه سوالاتی را در خواستگاری بپرسند؟ سوالات پسر در خواستگاری: پسرها چه سوالاتی را در خواستگاری بپرسند؟ سوالات پسر در خواستگاری: پسرها چه سوالاتی را در خواستگاری بپرسند؟
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
3





نظر شما در مورد مطلب سوالات پسر در خواستگاری: پسرها چه سوالاتی را در خواستگاری بپرسند؟ چیست
:نام
:ایمیل
نظر شما
عدد بالا چند است؟ ثبت نظر


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ازدواج

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز