هوای زنجان ناپایدار می‌شود


هوای زنجان ناپایدار می‌شود

زنجان - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: وزش باد نسبتا شدید و ناپایداری خفیف و محلی برای این استان پیش‌بینی می‌شود.

سونا صرفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ناپایداری هوا از بعداز ظهر امروز /سوم خرداد ماه/ نقاط استان را دربر خواهد گرفت و روزهای یکشنبه و دوشنبه بر میزان ناپایداری‌های هوا افزوده خواهد شد.

وی اظهار داشت: با توجه به احتمال وقوع رعد و برق و حوادث احتمالی به افراد توصیه می شود از حضور در ارتفاعات و فضاهای باز خودداری کنند.

صرفی تصریح کرد: امروز، میزان دمای هوای این استان با افزایش همراه است و فردا در برخی نقاط به ویژه نیمه شمالی استان کاهش موقت دما را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: به علت فراهم شدن شرایط تشکیل گرد و غبار بر روی کشور عراق، طی هفته پیش رو احتمال ورود گرد و غبار به استان و کاهش کیفیت هوا وجود خواهد داشت.

صرفی میزان دمای فعلی شهر زنجان را ۱۵ درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و اظهار داشت: میزان دمای هوا نسبت به روز گذشته در همین ساعت تغییر محسوسی ندارد.

وی به کمینه و بیشینه دمای رخ داده در ایستگاه های هواشناسی استان در ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و افزود: طی مدت یاد شده میزان دمای هوا در گیلوان ۱۹ و ۴۲، چورزق ۲۲ و ۴۱، آببر ۲۵ و ۴۰، ماهنشان ۱۴ و ۳۳، نیک‌پی ۱۲ و ۳۳، ابهر ۱۱ و ۳۲، دندی ۱۱ و ۳۲، حلب ۹ و ۳۲، گرماب ۸ و ۳۱، دانشگاه زنجان ۱۲ و ۳۱، خرمدره ۱۲ و ۳۰، صائین‌قلعه ۱۰ و ۳۰، فرودگاه زنجان ۱۲ و ۳۰، زنجان ۱۰ و ۳۰، زرین‌رود ۸ و ۲۹، خیرآباد ۷ و ۲۹، سجاس ۸ و ۲۹، پری ۱۷ و ۲۸ و قیدار ۱۳ و ۲۷ درجه سانتیگراد ثبت شد.

در حال حاضر، استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی