استاندار یزد: سوم خرداد اوج گرفتن ایمان و امید ملت است


استاندار یزد: سوم خرداد اوج گرفتن ایمان و امید ملت است

یزد- ایرنا - استاندار یزد گفت: سوم خرداد فقط یادآور یک پیروزی درخشان در تاریخ دفاع این سرزمین نیست، حماسه‌ای سترگ و افتخاری جاودان نیست، اوج گرفتن ایمان و امید یک ملت نیست، برخاستن ققنوس‌وار آرمان‌های یک انقلاب از میان آتش کینه و خشم دشمنان نیست. همه اینها هست و چیزی بیش از این.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی استانداری، محمد علی طالبی در پیامی به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر نوشت: فتح خرمشهر نقطه تلاقی امید و آرزوی یک ملت بزرگ، رنگارنگ و گونه‌گون است، خیال شیرین مردمان این سرزمین با هر گرایش و سلیقه است، نمادی است بر آنکه ما با هر فکر و رفتار، اعضای یک پیکره واحد هستیم با آرزوهای شبیه به هم، شادی‌های مشترک و دردها و غم‌های یکسان.

وی با اشاره به اینکه این روز بیش از هر چیز ایرانی بودن، هم‌خانواده بودن و سرنوشت مشترک‌مان را یادآوری می‌کند ادامه داد: هر ملت هر تمدن و هر فرهنگ چیزهایی دارد که هویت آن را شکل می‌دهد، چیزهایی مشترک میان همه باشندگان آن ملت، آن تمدن و آن فرهنگ، چیزهایی که وقتی نام‌شان و یادشان به میان می‌آید همه ذهن‌ها را هم‌جهت کرده و کمک می‌کند تا خیالی مشترک ساخته شود.

استاندار یزد با تبریک سالروز آزادی خرمشهر اظهار کرد: آرزو می‌کنم همه گروه‌ها و سلایق این جامعه همدل‌تر از هر زمان دیگر شریک غم و شادی یکدیگر بوده و دست در دست هم سرنوشت‌ مشترک خود را به بهترین شکل رقم زنند.

روز سوم خرداد ۱۳۶۱ یکی از بارزترین جلوه‌های نصرالهی و یکی از مهمترین و زیباترین روزهای انقلاب اسلامی ایران است.

در این روز شهر مقاوم‌خیز خرمشهر که پس از ۳۵ روز پایداری و مقاومت در ۴ آبان ۱۳۵۹ به اشغال دشمن در آمده بود، پس از ۵۷۸ روز (۱۹ ماه)، بار دیگر به همت رزمندگان اسلام فتح شد و پرچم اسلام بر فراز مسجد جامع و پل تخریب شده خرمشهر به اهتزاز در آمد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن