پایلوت باغ گل محمدی در پردیس دانشگاه زابل ایجاد شد


پایلوت باغ گل محمدی در پردیس دانشگاه زابل ایجاد شد

مدیر روابط عمومی دانشگاه زابل گفت: پایلوت باغ گل محمدی با قابلیت کشت مخلوط با سایر گیاهان دارویی توسط دانشکده کشاورزی، در پردیس دانشگاه زابل ایجاد شد.

علی افشاری مقدم در گفت وگو با ایسنا افزود: با توجه به قدمت اقتصاد مبتنی بر کشاورزی در منطقه سیستان و ضرورت تأمین نیروی انسانی متخصص و ماهر در رشته های مرتبط با حوزه کشاورزی جهت پیشبرد فعالیت های مرتبط با تولید و نگهداری محصولات کشاورزی، دانشکده کشاورزی دانشگاه زابل به عنوان بزرگ‌ترین دانشکده این دانشگاه، حائز نقشی اساسی در انجام فعالیت های علمی - تحقیقاتی، آموزشی، خدماتی و ترویجی در حوزه دانش کشاورزی، محسوب می گردد.

وی ادامه داد: دستیابی به اهداف تعیین شده، نیازمند سرمایه‌گذاری، دانش و خلاقیت در به کارگیری روش‌های نوین است پس با همین نگاه و بر اساس ضرورت موضوع، طرح احداث پایلوت باغ گل محمدی با قابلیت کشت مخلوط با گیاهان دارویی در مجتمع شهید چمران و در مجاورت گلخانه‌های آموزشی – تحقیقاتی دانشکده کشاورزی آغاز شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه زابل گفت: با توجه به نیاز آبی بسیار پایین گیاه گل محمدی و پیشینه‌ی آیین گلاب‌گیری در ایران، این طرح به صورت آزمایشی با حمایت مدیریت دانشگاه و به همت دانشکده کشاورزی با موفقیت انجام شد اما، مرحله بعدی آن شامل توسعه سطح زیر کشت در جهت تولید اقتصادی گلاب بوده و می‌تواند درآمدزایی قابل توجهی نیز برای دانشگاه داشته باشد.

افشاری مقدم افزود: سیستم آبرسانی در این مجموعه از نوع آبیاری قطره ای بوده و با بکارگیری ظرفیت‌های موجود، می‌توان اجرای بخشی از طرح ‌های مربوط به پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی را نیز به سمت این مجموعه هدایت نمود.

انتهای پیام

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا