آمادگی پایگاه‌های بهزیستی زنجان برای جمع آوری زکات فطره


آمادگی پایگاه‌های بهزیستی زنجان برای جمع آوری زکات فطره

زنجان - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: 370 پایگاه و هزار و 100 صندوق برای جمع‌آوری زکات فطره به صورت مشترک با کمیته امداد امام خمینی (ره) در این استان مستقر خواهد شد.

محمد محمدی قیداری روز شنبه به خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس ۲۱ صندوق ثابت، هزارو ۸۹ صندوق سیار و حدود ۱۰ موسسه خیریه که از بهزیستی استان مجوز دریافت کرده اند در کنار بهزیستی و با استقرار صندوق نسبت به دریافت فطریه اعلام آمادگی کرده اند و مردم می توانند باتوجه به مجوز قانونی این موسسات با اطمینان زکات فطره خود را پرداخت کنند.

وی اضافه کرد: مبلغ فطریه جمع آوری شده هر شهرستان به منظور کمک به نیازمندان همان شهرستان و جهت ایجاد مسکن، تعمیر و تجهیز منازل، اشتغال و درمان، تسهیل ازدواج و تأمین جهیزیه معلولان و مددجویان نیازمند و تهیه مواد غذایی خانواده‌های نیازمند هزینه می شود.

این مسؤول ادامه داد: فطریه جمع‌آوری‌ شده در هر سال بر اساس موازین و دستورالعمل‌های شرعی در سریع‌ترین زمان ممکن و در کمتر از ۴۸ ساعت به نیازمندان واقعی پرداخت می‌شود.

محمدی افزود:با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹، برنامه ریزی بهزیستی استان در زمینه جذب زکات فطره بصورت الکترونیکی است و به همین منظور مردم مومن و خیر استان می توانند زکات خود را علاوه بر روش‌ حضوری از طریق شماره حساب ۲۱۰۰۹۱۴۳۴۵۲۴۱۱۱ نزد بانک توسعه تعاون مشارکت های مردمی بهزیستی استان و یا به شماره کارت مجازی ۵۰۲۹۰۸۱۰۱۰۳۲۱۸۰۶ واریز کنند.

وی یادآوری کرد: تمامی مراکز بهزیستی در سطح استان در روز عید و روزهای بعد از عید آماده دریافت مبالغ مذکور و هدایای نقدی و غیرنقدی مردمی است.

هم اکنون بیش از ۸۰ هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی استان بوده از خدمات مستمری، موردی و سایر امکانات بهره مند هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403