سقوط هواپیمای مسافربری در منطقه‌ای مسکونی در کراچی پاکستان + فیلم و عکس


سقوط هواپیمای مسافربری در منطقه‌ای مسکونی در کراچی پاکستان + فیلم و عکس

یک فروند هواپیمای مسافربری پاکستان امروز -‌جمعه- در کراچی سقوط کرد.

سقوط هواپیمای مسافربری در منطقه‌ای مسکونی در کراچی پاکستان + فیلم و عکس

به گزارش پارسینه؛ یک فروند هواپیمای مسافربری ایرباس ۳۲۰ که از شهر لاهور عازم کراچی بود در نزدیکی فرودگاه بین المللی کراچی در جنوب این کشور سقوط کرد.

به گزارش اسپوتنیک، رسانه‌های پاکستان لحظاتی پیش اعلام کردند: یک فروند هواپیمای مسافربری در نزدیکی فرودگاه بین المللی کراچی در جنوب این کشور سقوط کرد.

نماینده خطوط هوایی پاکستان با تایید خبر سقوط هواپیما تعداد مسافران این هواپیما را در حدود ۹۰ نفر اعلام کرد.

گزارش رسانه‌های پاکستانی حاکی از سقوط این هواپیمای مسافربری متعلق به شرکت هواپیمایی کشوری پاکستان (PIA) در نزدیکی فرودگاه شهر کراچی است. هواپیمای حادثه دیده ایرباس ۳۲۰ اعلام شده که از شهر لاهور عازم کراچی بود. گفته می‌شود این هواپیما که قبل از فرود دچار حادثه شده حدود ۸۰ تا ۹۰ مسافر داشته است.

رسانه‌های پاکستان اعلام کردند که در حادثه سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری ایرباس ۳۲۰ در نزدیکی فرودگاه بین المللی کراچی، تعدادی جان سالم به در برده‌اند.

مشخص شده است که در این هواپیما ۹۵ مسافر و هشت نفر خدمه حضور داشتند. به گفته شاهدان عینی، این هواپیما بر روی چند ساختمان مسکونی سقوط کرده و در نتیجه این سقوط، برق در این منطقه قطع شده است.

روزنامه Dawn در این خصوص نوشت: انصار نخوی، مدیر برنامه ۲۴ News و ظفر مسعود، رئیس بانک پنجاب، از جمله مسافران این پرواز بودند. خانواده مسعود تأیید کردند که وی از این سانحه جان سالم به در برده است.

سعد ادی، نماینده بنیاد ادی، یک سازمان غیرانتفاعی مشهور برای کمک به فقرا اعلام داشت که ۲۵-۳۰ قربانی از افرادی که در منطقه سقوط هواپیما زندگی می‌کنند، به بیمارستان منتقل شده‌اند.

کانال تلویزیونی ژئو با استناد به منبعی در اداره هواپیمایی کشوری پاکستان اعلام کرد که این هواپیما یک دقیقه قبل از فرود در کراچی سقوط کرده است.

عمران خان، نخست وزیر پاکستان با ابراز تاسف عمیق نسبت به سقوط هواپیمای مسافربری این کشور در کراچی، دستور فوری بررسی و دریافت علل این حادثه را به مدیر اجرایی سازمان هواپیمایی کشوری ابلاغ کرد.

سازمان هوانوردی پاکستان در تازه‌ترین گزارش خود از کار افتادن موتور، بازنشدن چرخ ها و نقص فنی را عامل سقوط هواپیمای مسافربری شرکت هواپیمایی کشوری پاکستان (PIA) با ۱۰۷ مسافر و خدمه اعلام کرده است.

به گزارش رسانه ها گرچه پیش‌تر اعلام شده بود هواپیما ۹۹ مسافر و هشت خدمه داشته و همه آنها کشته شده‌اند اما تازه‌ترین خبرها حاکی از آن است که از ۹۱ مسافر و هفت خدمه دست‌کم سه نفر زنده مانده‌اند.

یکی از این سه ظفر مسعود، رئیس بانک پنجاب است که از خطر جسته و در بیمارستان است. مسئولان امنیتی پاکستان نام مسافر دیگر را محمد زبیر اعلام کرده‌اند.

تصاویری از سقوط هواپیمای مسافری پاکستان در مسیر لاهور به کراچى

در ویدیویی که از محل حادثه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است به وضوح بلند شدن دود سیاه رنگی را از محل حادثه نشان می‌دهد. مقامات پاکستانی معتقد هستند که اشکالات فنی باعث سقوط هواپیما شده است، اما با این حال هنوز نتیجه گیری در این باره زود است و نیاز است تا بررسی‌های تکمیلی انجام شود.

اولین فیلم از پیدا شدن قطعاتی از هواپیمای پاکستانی

** نگاهی به سوانح هوایی پاکستان طی پنجاه سال گذشته

پس سقوط دو فروند هواپیمای مسافربری و باری ایلوشن در تیرماه و آذرماه ۱۳۸۹ در شهرهای اسلام آباد و کراچی که به کشته شدن ۱۳۲ تن منجر شد، سیزدهمین سانحه هوایی طی پنجاه سال گذشته در پاکستان رقم خورد.

*نگاهی به تاریخ سوانح هوایی در پاکستان
- ۲۰ می‌۱۹۶۵/ ۳۰ اردیبشهت ۱۳۴۴، سقوط بویینگ ۷۰۷ متعلق به شرکت هوایی دولتی پاکستان (پی. آی. ‌ای) در فرودگاه قاهره با ۱۲۴ کشته.

- ۶ آگوست ۱۹۷۰/ ۱۵ مرداد ۱۳۴۹، سقوط فوکر اف۲۷ متعلق به شرکت هوایی پی. آی. ‌ای در اسلام آباد با ۳۰ کشته.

- ۸ دسامبر ۱۹۷۲/ ۱۷ آذر ۱۳۵۱، سقوط فوکر اف. ۲۷ متعلق به شرکت هوایی پی. آی. ‌ای در راولپندی با ۲۶ کشته.

- ۲۶ نوامبر ۱۹۷۹/ ۵ آذر ۱۳۵۸، سقوط بویینگ ۷۰۷ متعلق به شرکت هوایی پی. آی. ‌ای حامل حجاج پاکستانی در فرودگاه جده با ۱۵۶ کشته.

- ۲۳ اکتبر ۱۹۸۶/ اول آبان ۱۳۶۵، سقوط فوکر اف۲۷ متعلق به شرکت هوایی پی. آی. ‌ای در پیشاور با ۱۳ کشته.

- ۱۷ آگوست ۱۹۸۸/۲۶ مرداد ۱۳۶۷، سقوط هواپیمای نظامی سی۱۳۰ آمریکایی در بهاولپور پنجاب با ۳۲ کشته از جمله ژنرال ضیاء الحق حاکم نظامی وقت پاکستان و سفیر اسبق آمریکا در اسلام آباد

- ۲۵ آگوست ۱۹۸۹/ ۳ شهریور ۱۳۶۸، سقوط فوکر اف۲۷ متعلق به شرکت هوایی پی. آی. ‌ای در شهر گیلگیت در شمال این کشور با ۵۴ کشته.

- ۲۸ سپتامبر ۱۹۹۲/ ۶ مهر ۱۳۷۱، سقوط ایرباس‌ای -۳۰۰ در کاتاماندو پایتخت نپال با ۱۶۷ کشته.

- ۱۹ فوریه ۲۰۰۳/ ۳۰ بهمن ۱۳۸۱، سقوط فوکر اف۲۷ متعلق به شرکت هوایی پی. آی. ‌ای در منطقه کوهات در شمال غرب این کشور با ۱۷ کشته از جمله ژنرال مصحف علی فرمانده وقت نیروی هوایی پاکستان و همسرش.

- ۲۴ فوریه ۲۰۰۳/ ۵ اسفند ۱۳۸۱، سقوط هواپیمای خصوصی سیسنا بی-۴۰۲ در دریای عرب نزدیک کراچی پاکستان با ۹ کشته.

-۱۰ جولای ۲۰۰۶/ ۱۹ تیر ۱۳۸۵ سقوط فوکر اف۲۷ متعلق به شرکت هوایی پی. آی. ‌ای با ۴۱ کشته.

.photo_album_grid .grid_item .photo_img_gride_item .photo_img_gride_item img @media(min-width:1200px) .photo_no_marg_md } @media(max-width:1200px)and (min-width:980px) .photo_no_marg_md } @media(min-width:767px) and (max-width:980px) .photo_no_marg_sm } @media(min-width:480px) and (max-width:767px) .photo_no_marg_ms .example-image } @media(min-width:320px)and (max-width:480px) .example-image } @media(max-width:320px) }

این خبر تکمیل می‌شود...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403