بیش از هزار بسته معیشتی در بافق توزیع شد


بیش  از هزار بسته معیشتی در بافق توزیع شد

یزد - ایرنا - در چارچوب فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر رزمایش همدلی و مواسات ، یکهزار و 370 بسته معیشتی به ارزش 367 میلیون تومان هفته جاری بین نیازمندان و آسیب دیدگان ناشی از بیماری کرونا در شهرستان بافق توزیع شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بافق روز جمعه به ایرنا گفت: در مرحله دوم رزمایش مواسات، هزار و ۵۰ بسته معیشتی شامل مرغ، برنج، حبوبات،مواد ضدعفونی کننده و اقلام بهداشتی به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان با کمک بسیجیان شهرستان بین نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا در اختیار آنها قرار گرفت.

سرهنگ اکبرصادقی افزود: این بسته‌ها با همکاری خیران، نهادها، پایگاه‌های بسیج، موسسات خیریه و مراکز نیکوکاری شهرستان جمع آوری شد.

وی ادامه داد: این رزمایش با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) و اداره بهزیستی شهرستان با محور فعالیت‌ها مساجد برگزار شد.

صادقی خاطرنشان کرد: سومین مرحله رزمایش مواسات همزمان با عید سعید فطر در شهرستان برگزار می‌شود.

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در بافق هم گفت: ۱۲۰ بسته معیشتی هدیه این نهاد در راستای رزمایش مواسات در اختیار آسیب دیدگان کرونا و نیازمندان قرار گرفت.

حجت الاسلام سیدعلی طباطبایی، ارزش این بسته‌ها را ۳۷ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: بسته‌های حمایتی شامل مرغ، برنج، حبوبات و اقلام بهداشتی است.

همچنین فرمانده پایگاه مقاومت امام حسن عسکری(ع) وابسته به موسسه خیریه فرهنگی مذهبی المهدی(عج) بافق هم از توزیع ۱۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان خبر داد وگفت: این بسته‌ها شامل مرغ، برنج، روغن و حبوبات به ارزش ۲۰ میلیون تومان است.

به گفته رییس جمعیت هلال‌احمر شهرستان بافق این نهاد ۱۰۰ بسته حمایتی در راستای رزمایش کمک مومنانه به آسیب دیدگان از کرونا توزیع کرد.

محمدرضا فتاحی افزود: این بسته‌ها شامل اقلام بهداشتی، برنج، حبوبات و تجهیزات حفاظت فردی از قبیل ماسک و مایع ضدعفونی به ارزش ۳۰ میلیون تومان است.

وی تصریح کرد: مرحله بعدی توزیع بسته‌های معیشتی تا پایان ماه رمضان اجرا می‌شود.

همچنین هفته گذشته مبلغ ۶۹ میلیون تومان کمک‌های مردمی بافق شامل بسته‌های حمایتی، غذای گرم افطاری و ۵۰۰ قطغه مرغ تخمگذار بین مددجویان کمیته امداد و سایر نیازمندان این شهرستان توزیع شد.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

همچنین رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۱۳۱ هزار و ۶۵۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۵۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد فوتی ها به هفت هزار و ۳۰۰ تن رسید.

کیانوش جهانپور روز جمعه بیان کرد: از دیروز تا ظهر دوم خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۲ هزار و ۳۱۱ بیمار جدید مبتلا به کووید - ۱۹ شناسایی شدند.

وی ادامه داد: از بین مبتلایان جدید، ۴۱۳ مورد بستری و هزار و ۸۹۸ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۱۰۲ هزار و ۲۷۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند و ۲ هزار و ۶۵۹ بیمار تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته وی تاکنون ۷۶۳ هزار و ۹۱۳ آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در کشور انجام شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا