رفت‌وآمد تروریست‌ها به عراق و سوریه با تسلط آمریکا بر نوار مرزی


رفت‌وآمد تروریست‌ها به عراق و سوریه با تسلط آمریکا بر نوار مرزی

کارشناس امنیتی عراق گفت نظامیان آمریکایی با تسلط بر بخش‌هایی از نوار مرزی عراق و سوریه به تروریست‌هایی که از این طریق در رفت‌وآمد بین این دو کشور هستند، آموزش می‌دهند.

رفت‌وآمد تروریست‌ها به عراق و سوریه با تسلط آمریکا بر نوار مرزی

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المعلومه، صباح الطائی، کارشناس امنیتی عراق گفت که نظامیان ارتش تروریست آمریکا با تسلط بر بخش‌هایی از نوار مرزی عراق و سوریه این مناطق را به منطقه امنی برای رفت‌وآمد عناصر تروریستی به این دو کشور تبدیل کرده‌اند.

این کارشناس امنیتی عراقی اعلام کرد که تروریست‌ها از طریق مناطق تحت کنترل نظامیان آمریکایی، در رفت‌وآمد به عراق و سوریه هستند و آموزش و آماده‌سازی آن‌ها و تجهیز این عناصر به سلاح برای اجرای عملیات‌های جنایتکارانه در این دو کشور در حال انجام است.

صباح الطائی افزود آمریکا زندانی برای تروریست‌های داعش ندارد بلکه آنچه هست اردوگاه‌هایی برای احیا و آموزش این عناصر و روانه کردن مجدد آن‌ها به سمت عراق است به خصوص اینکه پارلمان با طرح اخراج نظامیان آمریکایی از کشور موافقت کرده و احتمال آن می‌رود که واشنگتن به تروریست‌ها برای انتقال مجدد به خاک عراق چراغ سبز نشان دهد.

بیشتر بخوانید: هشدار کارشناس امنیتی عراق درباره بازگشت نیرو‌های آمریکا

سرتیپ یحیی رسول، سخنگوی فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق نیز امروز جمعه از وجود بیش از ۷۰ هزار تروریست در اردوگاه‌های سوریه در نزدیکی مرز عراق خبر داد.

این در حالی است که پیش از این خبرگزاری سانا سوریه گزارش داد، آمریکا کاروانی از کامیون‌های حامل تجهیزات لجستیکی و سلاح را از طریق عراق و از مسیر گذرگاه الولید به سوریه فرستاد.

خبرگزاری رسمی سوریه به نقل از منابع محلی در حومه «الیعربیه» گزارش داد نیرو‌های آمریکایی شب گذشته ۴۰ کامیون حامل مواد لجستیکی و تجهیزات را به همراه ۹ خودروی زرهی از نوع هامر و ۴ خودروی مجهز به دستگاه‌های ارتباطی به خاک سوریه فرستادند و گروه‌های وابسته به نیرو‌های سوریه دموکراتیک این کاروان را همراهی می‌کردند.

طبق اعلام این منابع، این کاروان به سوی پایگاه‌های آمریکا در حومه جنوبی حسکه رفتند.

نیرو‌های آمریکایی در تاریخ هفتم ماه مه نیز یک کاروان نظامی متشکل از ۵۰ خودرو به منطقه «الرمیلان» در شمال شرق سوریه ارسال کرده بودند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاهش مصرف سوخت و آلایندگی با حرکت به سمت خودروهای برقی