پس از شیوع کرونا علی رغم میل دشمن، مردم ما نزدیک‌تر شدند


پس از شیوع کرونا علی رغم میل دشمن، مردم ما نزدیک‌تر شدند

استاد حوزه بیان کرد: پس از شیوع کرونا علی رغم میل دشمن، مردم ما نزدیک‌تر شدند.

حجت الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی در ویژه برنامه شب‌های همدلی که به همت قرارگاه جهادی فاطمیون قم برگزار شد، با بیان این که مواسات و کمک مؤمنانه سیره معصومین(ع) بوده است، اظهار‌ داشت: وقتی که معیشت مردم در مضیقه قرار می گیرد، افراد نسبت به اعتقادات خود متزلزل می شوند.

وی با بیان اینکه پویش «علی یاوران» پویشی مردمی است، افزود: این پویش وابسته به جایی نیست و کاملاً مردمی بوده و مردم آن را اداره می کنند و هیچ بودجه‌ای بابت آن دریافت نشده و حرکتی کاملاً مردمی است؛ با توجه به این که هنوز دو روز از ماه مبارک رمضان باقی مانده است، هر کسی که توانایی دارد به این پویش ورود پیدا کند و پیوند بخورد.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه هیئت و مساجد تعطیل است اما هیئتی‌ها همیشه در خط مقدم بوده‌اند، بیان‌کرد: پویش علی یاوران بسیار مؤثر بوده و چند صد هیئت این پویش را در سطح کشور به راه انداخته اند و اثر آن را در رسانه و در میان مردم مشاهده می کنیم، پویش مردمی «علی یاوران» نکته اقتصادی و اعتقادی در خود دارد و آن این که مردم در اعتقاد خود راسخ تر شده اند.

مومنی به روایتی در خصوص پاداش افطاری به فرد روزه دار پرداخت و با بیان این که حداقل اثر مواسات و کمک مؤمنانه بروز نشاط در قلب فرد و خانواده است، گفت: اگر هر کسی به اندازه وسع و توان خود بتواند از نیازمندان دستگیری کند، این کمک، هم برکت در مال و هم برکت بر نسلش را در پی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در سیره ائمه معصومین(ع)، کمک مؤمنانه را شاهد هستیم اما مقام معظم رهبری همیشه نسبت به طرح نکاتی از سیره آن حضرات سبقت گرفته اند و مطالبی را مطرح کرده اند، کمک مؤمنانه بدون در نظر گرفتن خط و خطوط سیاسی و جناحی بسیار زیباست.

استاد حوزه علمیه ویروس کرونا را حربه دشمن دانست و افزود: بعد از ابتلای ناخواسته کرونا که عارض شد، دشمن از این سلاح بر علیه ما استفاده کرد تا اقتصاد چین و اعتقاد و اقتصاد ایران را هدف قرار دهد و این حربه دشمن به وسیله ویروس کرونا بود.

مؤمنی با اشاره به لزوم توجه به رزمایش کمک مومنانه خاطرنشان‌کرد: در این حرکت مؤمنانه، دل ها به هم نزدیک شده است و مردم از هم دستگیری می کنند، هر چند که دشمنان گمان می کردند با این شیوع این ویروس، مردم از هم دور می شوند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403