22 حمله هوایی ائتلاف سعودی به 3 استان یمن


22 حمله هوایی ائتلاف سعودی به 3 استان یمن

انصارالله یمن اعلام کرد ائتلاف سعودی امروز 22 بار استان‌های یمن را هدف حملات خود قرار داده است.

22 حمله هوایی ائتلاف سعودی به 3 استان یمن

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، انصارالله یمن اعلام کرد ائتلاف سعودی امروز جمعه سلسله حملاتی را علیه استان‌های یمن به انجام رساند؛ بطوری که ۲۲ بار به سه استان این کشور حمله کرد.

طبق اعلام شبکه المسیره وابسته به انصارالله یمن، جنگنده‌های ائتلاف ۱۵ حمله هوایی به منطقه الحزم در مرکز استان جوف به انجام رساندند که ۱۲ حمله آن، بر روستای الخسف انجام گرفت.

این شبکه همچنین اعلام کرد ائتلاف سعودی ۴ حمله هوایی به ناحیه الظاهر در جنوب غربی استان صعده که در مرز با عربستان قرار دارد، به انجام رساند.

همچنین منطقه صرواح در غرب استان مأرب واقع در شمال شرقی یمن سه بار هدف حملات هوایی ائتلاف سعودی قرار گرفت.

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن روز پنجشنبه اعلام کرد ائتلاف سعودی طی هفته گذشته، ۲۲۱ حمله هوایی به استان‌های صنعا، صعده، حجه، البیضاء، مأرب، جوف، الضالع و جبهه‌های مرزی داشته است.

او با اشاره به تداوم حملات متجاوزان در استان‌های مختلف یمن گفت: طی یک هفته گذشته بیش از ۱۳ عملیات تهاجمی زمینی نیز در جبهه‌های جوف، مأرب، تعز و صعده رخ داده است.

طبق اعلام سرتیپ یحیی سریع، شمار حملات هوایی و عملیات‌های خصمانه دشمن از تاریخ نهم آوریل تا روز پنجشنبه (دیروز) به بیش از ۱۳۰۰ حمله هوایی و ۱۰۰ عملیات هجومی رسیده است.

یک منبع آگاه نظامی روز گذشته نیز از سرنگونی یک فروند هواپیمای جنگنده و جاسوسی ائتلاف متجاوز سعودی در منطقه کیلومتر ۱۶ شرق شهر الحدیده در غرب یمن خبر داده بود.

سرتیپ یحیی سریع پیش‌تر به ائتلاف سعودی هشدار داده بود در صورت تشدید حملات، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پاسخ مناسبی خواهند داد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟