ادای احترام مردم ونزوئلا به ایران با نصب تندیس سردار سلیمانی


ادای احترام مردم ونزوئلا به ایران با نصب تندیس سردار سلیمانی

در راستای اعزام نفتکش‌های ایرانی به ونزوئلا، نماینده مجلس ملی قانون گذاری این کشور، نصب تندیس شهید سلیمانی را در ونزوئلا خواستار شد.

ادای احترام مردم ونزوئلا به ایران با نصب تندیس سردار سلیمانیبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ "ویلیان خیل"، نماینده مجلس ملی قانون گذاری ونزوئلا روز جمعه با انتشار پیامی در توییتر خود نوشت: «پیشنهاد می‌کنم وقتی کشتی‌های ایرانی رسیدند، پرچم ایران و تندیس شهید سلیمانی را برای بزرگداشت ملت ایران به خاطر همبستگی آن‌ها با ونزوئلا در همه جا نصب کنیم».
این پیام توییتری مورد استقبال شهروندان ونزوئلایی قرار گرفته و بازخورد زیادی در شبکه‌های اجتماعی داشته است.
در همین حال، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا روز پنجشنبه در پیامی تلویزیونی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران تشکر کرد و گفت: به هر میزان و هر زمان آماده همکاری با ایران هستیم.
پیام رئیس جمهوری ونزوئلا، به فارسی و با سلام به مردم ایران آغاز شد.

تعمیق روابط تهران - کاراکاس، با وجود تحریم‌های غیرقانونی آمریکا در روز‌های اخیر به نگرانی و هراس کاخ سفید دامن زده و پس از حرکت کشتی‌های حامل سوخت ایران به مقصد ونزوئلا، واشنگتن نیروی نظامی به دریای کارائیب اعزام کرده است.
این اقدام آمریکا با هدف ایجاد مزاحمت برای تانکر‌های حامل سوخت ایران، با واکنش مسئولان جمهوری اسلامی ایران مواجه شد.
«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران، در نامه‌ای به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل، تهدیدات غیرقانونی، خطرناک و تحریک‌آمیز آمریکا را نوعی دزدی دریایی و خطری بزرگ برای صلح و امنیت بین‌المللی دانست و تاکید کرد که آمریکا باید از زورگویی در عرصه جهانی دست برداشته و به حاکمیت قوانین بین‌المللی بویژه آزادی کشتیرانی در دریا‌های آزاد احترام بگذارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403