تنها راه عزت، اقتدار و پیروزی، مقاومت قهرمانانه/روحانی: نمی‌گذاریم لبخندی روی صورت مستبدین کاخ سفید بنشیند


تنها راه عزت، اقتدار و پیروزی، مقاومت قهرمانانه/روحانی: نمی‌گذاریم لبخندی روی صورت مستبدین کاخ سفید بنشیند

تنها راه عزت، اقتدار و پیروزی، مقاومت قهرمانانه است، آزادیخواه جهان شعله مقاومت و جهاد را روشن نگاه دارند، نمی‌گذاریم لبخندی روی صورت مستبدین کاخ سفید بنشیند، آغاز اجرای طرح توسعه فاز 11 منطقه پارس جنوبی برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، تنها راه عزت، اقتدار و پیروزی، مقاومت قهرمانانه است، آزادیخواه جهان شعله مقاومت و جهاد را روشن نگاه دارند، نمی‌گذاریم لبخندی روی صورت مستبدین کاخ سفید بنشیند، آغاز اجرای طرح توسعه فاز ۱۱ منطقه پارس جنوبی از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در پنجشنبه اول خرداد ماه است.

هرگونه طمع‌ورزی دشمنان را در نطفه خفه می‌کنیم

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت سی و هشتمین سالروز آزادسازی خرمشهر پیامی صادر کرد. متن پیام امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر به این شرح است: حماسه عظیم و ماندگار آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد سال 1361، جلوه‌ای عظیم از نصرت الهی و محصول وحدت، همدلی و هم‌افزایی نیروهای مسلح، حضور حماسی ملت غیور ایران در حراست از میهن اسلامی، پیروزی در تقابل اراده‌ها و به ثمر نشستن وعده الهی«اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِّت اَقدامَکُم» بود. بدون شک حماسه بزرگ آزادسازی خرمشهر و پاک کردن خونین‌شهر از لوث وجود متجاوزین بعثی، در برهه‌ای از جنگ تحمیلی که دشمن تا بُن دندان مسلح، کشور ما را آماج حملات خود قرارداده و وعده فتح سه‌روزه خوزستان را می‌داد؛ اقتدار و افتخاری ابدی را برای رزمندگان اسلام به ارمغان آورد و باعث بازآفرینی صحنه‌ای نورانی از عشق، دلدادگی و ایمان به خداوند تبارک ‌و تعالی شد.

غرورآفرینان ایران اسلامی با توکل به خداوند متعال، اعتماد و اطمینانی که به نصرت‌های الهی داشتند و آن را از لِسان و چهره پر از امید و آرامش حضرت امام خمینی(ره) به ودیعه گرفته بودند، با همدلی و هم‌افزایی، برگی دیگر به اوراق زرین و پرافتخار کشور افزودند و خرمشهر را با نثار خون عزیزترین مردانِ مرد این مرزوبوم از دشمن بعثی پس گرفته و آن را به مام میهن بازگرداندند. امروز و درحالی‌که دشمن ناامید از تجاوز به این آب‌وخاک و هماوردی نظامی با ایران اسلامی است، با تحریم‌های ظالمانه اقتصادی، عملیات گسترده روانی و هجمه تبلیغاتی به‌مواجهه با انقلاب اسلامی برخاسته و ازآنجایی‌که خرمشهرها در پیش است بازخوانی و مرور حماسه‌های بزرگ و غرورآفرین همچون فتح خرمشهر می‌تواند به‌عنوان الگویی ماندگار در پیش روی جوانان غیرتمند ما قرار گیرد و پایداری و استقامت ملتی بزرگ را در ذهن جهانیان زنده نماید.

لاریجانی قدر جمهوریت، اسلامیت و ایرانیت نظام را می‌شناسد

«حسام‌الدین آشنا»، معاون رسانه‌ای رئیس جمهوری به مناسبت پایان کار مجلس دهم و پایان ریاست علی لاریجانی در صفحه توئیتر خود پیام تبریکی خطاب به رئیس مجلس نوشت.

آشنا نوشت: دکتر علی لاریجانی را در قامت وزیر ارشاد، رئیس صدا و سیما، دبیر شعام و رئیس مجلس همواره زیر نظر داشته‌ام و شاهد تعامل و تقابل او با چهار رئیس جمهور بوده‌ام. هر چه گذشته او را پخته‌تر، دوراندیش‌تر و مردم‌گراتر یافته‌ام. او قدر جمهوریت و اسلامیت و ایرانیت نظام را می‌شناسد.

تنها راه عزت، اقتدار و پیروزی، مقاومت قهرمانانه/روحانی: نمی‌گذاریم لبخندی روی صورت مستبدین کاخ سفید بنشیند

تنها راه عزت، اقتدار و پیروزی، مقاومت قهرمانانه است

«علی اکبر ولایتی»، دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی به مناسبت فرا رسیدن روز قدس بیانیه‌ای صادر کرد. متن پیام ولایتی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

امام خمینی (ره) با تدبیر بی‌بدیل و نورانی واعلام روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، خط بطلانی بر ده‌ها سال توطئه و نقشه‌های شوم استکبار جهانی و صهیونیزم بین‌الملل در جهت انحراف و فراموشی قبله اول مسلمین و قدس شریف کشید.

فلسطین مظهر وحدت مسلمانان در مقابل صهیونیزم و مسئله اول جهان اسلام است، دشمنان اسلام همواره در تلاش بوده‌اند که با انحراف مبارزات و مقاومت مردم مظلوم فلسطین این اصل بنیادین را به فراموشی بسپارند.

استکبار جهانی در جهت مبارزه با آرمان‌خواهی مسلمانان در این مسیر از فریب، تطمیع و ترغیب بهره جسته است و برخی از ساده لوحان و ظاهربینان نیز مطامع زودگذر خود را در سازش اعراب با رژیم صهیونیستی، طی ۵۰ سال گذشته تصور نموده و یافته اند.

سازش و مذاکره با دشمن صهیونیستی نتیجه‌ای جز خفت، پشیمانی و سرخوردگی در پی نداشته و نخواهد داشت و این سازش‌ها در طول تاریخ دشمن را گستاخ‌تر ساخته و طرح‌های خائنانه‌تر و مستبدانه‌ای همچون معامله قرن را پدیدار نموده است.

اما در مقابل، خط مقاومت در برابر توطئه‌ها نمایان ساخت که بهترین و موفق‌ترین ابزار و راهبرد برای احقاق حق ملت‌های ستم‌دیده عالم، ایستادگی در برابر مستکبران است.

آزادیخواه جهان شعله مقاومت و جهاد را روشن نگاه دارند

تنها راه عزت، اقتدار و پیروزی، مقاومت قهرمانانه/روحانی: نمی‌گذاریم لبخندی روی صورت مستبدین کاخ سفید بنشیند

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به مناسبت روز جهانی قدس ( دوم خرداد ۱۳۹۹ ) بیانیه ای منتشر کرد. متن این بیانیه به شرح زیر است: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، یاد آور یک مناسبت مهم جهانی است که به ابتکار بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در اولین سال پیروزی انقلاب اسلامی در تاریخ ۱۶ مرداد ۱۳۵۸ به عنوان روز جهانی قدس به ثبت رسید تا یکپارچگی و انسجام مسلمانان جهان را در حمایت از مبارزات مردم فلسطین با اشغالگران صهیونیست به منصه ظهور برساند. این ابتکار امام خمینی (ره) با هدف بسیج ملت های اسلامی در حمایت از فلسطین و ماندگاری و عدم فراموشی قضیه فلسطین در وجدان های بشری، خلق شد تا روز قدس، روز تجلی وحدت، همبستگی و بیداری امت پیامبر خاتم(ص) در راه آزادی اولین قبله مسلمانان و مقابله با خطرات صهیونیسم و استکبار جهانی باشد.

امروز تمام دنیا و آزادگان جهان می دانند که در تمام سالهایی که قدس در اسارت رژیم صهیونیستی است و کشور فلسطین اشغال شد، رژیم نامشروع و جعلی اسرائیل مرتکب انواع جنایات جنگی، حقوق بشری و تبعیض نژادی با حمایت قدرتهای بزرگ، بویژه ایالات متحده آمریکا علیه مردم فلسطین شده و کارنامه سیاهی از خود در نقض حقوق بشر به جای گذاشته است. شهر بیت المقدس به عنوان بخشی از سرزمین فلسطین از آغاز اشغال این سرزمین از دستبرد صهیونیست های غاصب به آثار اسلامی، تاریخی و هویتی خود در امان نمانده و در چارچوب سیاست یهودی سازی آن، روز به روز اماکن و محلات قدیمی و اسلامی این شهر ویران، ساکنین اصلی، آواره و مهاجران صهیونیست بیشتری در این شهر مقدس اسکان داده شده اند.

نمی‌گذاریم لبخندی روی صورت مستبدین کاخ سفید بنشیند

تنها راه عزت، اقتدار و پیروزی، مقاومت قهرمانانه/روحانی: نمی‌گذاریم لبخندی روی صورت مستبدین کاخ سفید بنشیند

حجت الاسلام «حسن روحانی» امروز (پنجشنبه اول خرداد) در پایان آیین بهره برداری از طرح‌های ملی استان سیستان و بلوچستان و آغاز عملیات نصب سکو و توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد افزود: فشار شدید بی سابقه تحریم ها بر حرکت ملت نمی تواند، تاثیر بگذارد. آمریکا نمی تواند ملت را به زانو در بیاورد. دلیل آن افتتاح طرح هایی است که در سال ۱۳۹۹ بعد از ۲ سال و چند ماه تحریم شدید، اجرایی شد.

وی تاکید کرد: کرونا و مشکلاتی از قبیل این‌ها نمی تواند تولید ما را متوقف کند. البته هریک از این‌ها ممکن است، تاثیرگذار باشد یعنی هم ویروس آمریکایی و هم ویروس کرونا هردو ویروس بی تاثیر نیستند اما هیچ یک از این ویروس ها ما را متوقف نخواهد کرد و ما به تولید خود ادامه می دهیم. ما با تمام توان تلاش می کنیم هدفی که رهبری امسال برای جهش تولید تعریف کردند اجرایی کنیم و تلاش می کنیم هر هفته تا پایان سال افتتاح های بزرگ داشته باشیم.

رییس جمهوری گفت: در این روزهای پایانی ماه رمضان با دعای خیر و با حضور و کمک و ایثار آنها توانستیم قدم های خوبی برای مقابله با ویروس کرونا و تولید برداریم. امیدواریم که با کمک مردم این راه را ادامه دهیم و نمی گذاریم لبخندی بر روی صورت مستبدین کاخ سفید بنشیند و کاری می کنیم که غم اندوه در مسیر غلط سیاسی آنها باشد. ملت ما سرافراز است و سرافرازتر خواهد بود و ما از این مشکلات به خوبی عبور خواهیم کرد و دیگران را هم یاری و کمک خواهیم کرد و همیشه یار مظلومان و یار ملت فلسطین هستیم.

روحانی گفت: امروز بسیار خوشحالم که دو اقدام بسیار مهم در دو استان قرار گرفت. در استان سیستان و بلوچستان وزارت نیرو و جهاد کشاورزی طرح‌های مهمی داشت. مردم شاهد بودند که آب آشامیدنی در بخش‌های مختلف و ۴۶ هزار هکتار اراضی کشاوری سیستان که تقریبا همه آنها با آبیاری مدرن تامین می‌شود که در این زمینه شاهد یک تحول بزرگ خواهیم بود.

آغاز عملیات نصب پایه سکو و اجرای طرح توسعه فاز ۱۱ منطقه پارس جنوبی

حجت الاسلام «حسن روحانی»، رییس جمهوری امروز (پنجشنبه اول خرداد) در مراسم بهره برداری از طرح‌های ملی با عنوان «تدبیر و امید برای جهش تولید» ضمن صدور فرمان آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی با توضیح مهندس بیژن زنگنه وزیر نفت و توضیحات مهندسان و متخصصان اجرای این طرح از طریق ویدئو کنفرانس در جریان چگونگی و روند اجرای این پروژه قرار گرفت.

تولید روزانه ۵۶ میلیون متر مکعب گاز خام و انتقال به پالایشگاه فاز ۱۲ و ۴۰ هزار بشکه میعانات گازی و ۵۰۰ هزار تن LPG از جمله قابلیت های اجرای این طرح است.

با اجرای کامل این فاز پارس جنوبی حدود ۱ درصد به تولید ناخالص داخلی اضافه می شود.

تولید روزانه ۲ میلیارد فوت مکعب گاز غنی شده و ۵۶ میلیون متر مکعب گاز شیرین برای تزریق شبکه، ۷۰ هزار تن میعانات گازی و گاز اتان هر کدام ۱ میلیون تن از اهداف اجرای طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی است.

ندای جهش تولید در سال 99 همیشه در گوش جان ما هست و همه باید مجری آن باشیم

رئیس جمهور قبل از صدور دستور آغاز بهره برداری از این طرح ملی، با قدردانی از تلاش همه دست اندرکاران فعالیت های نفتی و گازی کشور در منطقه حساس خلیج فارس برای به بهره برداری رسیدن پروژه ها و طرح های زیر ساختی در این حوزه، تاکید کرد: از اینکه در این شرایط سخت تحریم و کرونا دست از تلاش برنداشتید از شما تشکر می کنم.

رژیم صهیونیستی «کرونای وخیم خاورمیانه» است / اسرائیل غاصب در حصار جغرافیای مقاومت نابود خواهد شد

سردار «غلامرضا جلالی»، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با صدور پیامی به مناسبت فرارسیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز قدس، رژیم صهیونیستی را به کرونای وخیم خاورمیانه تشبیه کرد و گفت: اسرائیل غاصب در آینده نزدیک در حصار جغرافیای مقاومت به سوی نابودی پیش خواهد رفت. در این بیانیه آمده است:

مساله فلسطین مساله یک ملت نیست مساله نبرد حق و باطل است
ظهور انقلاب اسلامی ایران منشا تحولات و دگرگونی‌های شگرفی در موضوع آزادسازی قدس شریف شد. فلسطینی که تا قبل از آن، تحت سیطره استکبار، جامعه جهانی از مظلومیتش بی خبر بود به مسئله نخست و اصلی جهان اسلام تبدیل گشت. اقدام هوشمندانه رهبر کبیر انقلاب اسلامی در نامگذاری روز قدس از ابتکارات بی‌نظیر است که سبب زنده نگه داشتن آرمان حمایت از مستضعفین و مقابله با ظلم و کفر جهانی شده است. مسئله فلسطین امروز دیگر نه مسئله یک ملت و کشور بلکه مسئله یک امت و مسئله نبرد حق و باطل است.
رژیم صهیونیستی دچار بحران مشروعیت است
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: آرمان فلسطین به عنوان پاره تن اسلام در کنار انقلاب اسلامی که پنجمین دهه از عمر با برکت خود را در مسیر گام بلند دوم با نشاط‌تر، قوی‌تر و مستحکم‌تر از همیشه بر می‌دارد روزبه‌روز قوی‌تر می‌شود و در این مسیر این رژیم صهیونستی است که شمارش معکوس نابودی‎اش به صدا درآمده است. امروز رژیم صهیونیستی دچار بحران مشروعیت است و تاریخ اعتبار این رژیم کودک کش به انتهای خود رسیده است.رژیم صهیونیستی طی سال های گذشته نشان داده است که عامل بی ثباتی، جنگ افروزی و افراطی گری در منطقه است و پربیراه نیست که بگوییم این رژیم کرونای وخیم خاورمیانه است./
پایان پیام/50

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا