صلیب سرخ درباره بحران انسانی در شمال شرق سوریه هشدار داد


صلیب سرخ درباره بحران انسانی در شمال شرق سوریه هشدار داد

کمیته بین المللی صلیب سرخ درباره خطر قطع آب، کمبود مواد غذایی و نبود خدمات بهداشتی در مناطق شمال شرق سوریه در بحبوجه همه‌گیری کرونا هشدار داد.

صلیب سرخ درباره بحران انسانی در شمال شرق سوریه هشدار داد

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، کمیته بین المللی صلیب سرخ با هشدار درباره وقوع بحران حاد انسانی در مناطق شمال شرق سوریه در بحبوحه همه‌گیری ویروس کرونا، تاکید کرد خطر قطع آب، کمبود مواد غذایی و نبود خدمات بهداشتی در این مناطق، کمتر از شیوع ویروس کرونا نیست.

مناطق شمال شرق سوریه در کنترل کرد‌های سوریه است و ده‌ها هزار آواره سوری از جمله خانواده‌های عناصر گروه تروریستی داعش در داخل اردوگاه‌های آوارگان در این مناطق زندگی می‌کنند.

صلیب سرخ جهانی افزود ویروس کرونا که تاکنون ۶ نفر را در مناطق شمال شرق سوریه آلوده کرده و جان یک نفر را نیز در این مناطق گرفته است، چالش جدیدی را به مشکلات پیش روی ساکنان این منطقه افزوده است.

کریم محمود، رئیس دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ در شهر الحسکه گفت: «پیامد‌های جنگ ۹ ساله‏، کمبود آب‏، غذا، دارو، برق‏، وخامت اوضاع اقتصادی، از دست دادن شغل و افزایش قیمت‌ها مانند شیوع ویروس کرونا باعث نگرانی میلیون‌ها نفر از ساکنان مناطق شمال شرق سوریه شده است.»

فابریتسیو کاربونی، مدیر منطقه‌ای کمیته بین المللی صلیب سرخ هم گفت: «خطر تشدید بحران‌های عمیق انسانی در برابر چشمان ما وجود دارد درحالی که توجه جهان به ویروس کرونا معطوف است.»

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ جشنواره دریاچه ارومیه‎