شهرستان لردگان برای احداث باغ گیاه شناسی آمادگی دارد


شهرستان لردگان برای احداث باغ گیاه شناسی آمادگی دارد

شهرکرد- ایرنا- فرماندار لردگان با اشاره به ظرفیت بالقوه و خدادادی جنگل و منابع طبیعی این شهرستان گفت: این شهرستان ظرفیت و امادگی لازم برای احداث باغ گیاه شناسی را دارد.

ملک محمد قربانپور روز پنجشنبه در جلسه کمیته حفاظت و صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان افزود: برای راه‌اندازی باغ گیاه شناسی، طرح تهیه و زیرساخت‌های لازم از جمله زمین مورد نیاز تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه احداث این باغ نیازمند صدور مجوز از مرکز تحقیقات کشاورزی کشور است، گفت: برای راه‌اندازی این باغ ۱۳ هکتار زمین درنظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: این باغ با همکاری منابع طبیعی، مرکز تحقیقات جهادکشاورزی و شهرداری لردگان راه‌اندازی می‌شود.

به گفته وی، در این باغ تمام گیاهان دارویی و گل‌ها و گیاهان خودرو از مناطق مختلف کشور جمع‌آوری می‌شود تا علاوه بر جذب گردشگر، حفاظت و نگهداری از گیاهان و تهیه بانک ژن زنده گیاهی انجام شود.

قربانپور افزود: انجام طرح‌های مطالعاتی و پژوهشی،‌ ترویج استفاده شهروندان از گل و گیاه و جایگزینی داروهای گیاهی به جای داروهای شیمیایی و حفظ و تکثیر گونه‌های گیاهی نادر از دیگر اهداف راه‌اندازی این باغ است.

وی در ادامه با اشاره به شروع فصل گرما و احتمال افزایش آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های شهرستان افزود: برای مقابله با آتش سوزی تمهیدات لازم پیش بینی شده و از مردم درخواست می‌شود که با منابع طبیعی همکاری لازم را داشته باشند.

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: شهرستان لردگان با توجه به اقلیم و آب و هوای مناسب استعداد ایجاد شعبه‌ای از باغ گیاه شناسی و یا باغ گیاهان دارویی را دارد.

حسن جهانبازی با تاکید بر اینکه برای راه‌اندازی این شعبه مجوز مرکز تحقیقات کشور نیاز است، گفت: این شعبه با هدف آموزشی، گردشگری و توریستی راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، هم اکنون هزار و ۷۲۸ گونه گیاه دارویی در انحصار ایران است.

۵۱ درصد جنگل های بلوط استان چهارمحال وبختیاری در شهرستان لردگان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان