شهرستان لردگان برای احداث باغ گیاه شناسی آمادگی دارد


شهرستان لردگان برای احداث باغ گیاه شناسی آمادگی دارد

شهرکرد- ایرنا- فرماندار لردگان با اشاره به ظرفیت بالقوه و خدادادی جنگل و منابع طبیعی این شهرستان گفت: این شهرستان ظرفیت و امادگی لازم برای احداث باغ گیاه شناسی را دارد.

ملک محمد قربانپور روز پنجشنبه در جلسه کمیته حفاظت و صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان افزود: برای راه‌اندازی باغ گیاه شناسی، طرح تهیه و زیرساخت‌های لازم از جمله زمین مورد نیاز تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه احداث این باغ نیازمند صدور مجوز از مرکز تحقیقات کشاورزی کشور است، گفت: برای راه‌اندازی این باغ ۱۳ هکتار زمین درنظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: این باغ با همکاری منابع طبیعی، مرکز تحقیقات جهادکشاورزی و شهرداری لردگان راه‌اندازی می‌شود.

به گفته وی، در این باغ تمام گیاهان دارویی و گل‌ها و گیاهان خودرو از مناطق مختلف کشور جمع‌آوری می‌شود تا علاوه بر جذب گردشگر، حفاظت و نگهداری از گیاهان و تهیه بانک ژن زنده گیاهی انجام شود.

قربانپور افزود: انجام طرح‌های مطالعاتی و پژوهشی،‌ ترویج استفاده شهروندان از گل و گیاه و جایگزینی داروهای گیاهی به جای داروهای شیمیایی و حفظ و تکثیر گونه‌های گیاهی نادر از دیگر اهداف راه‌اندازی این باغ است.

وی در ادامه با اشاره به شروع فصل گرما و احتمال افزایش آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های شهرستان افزود: برای مقابله با آتش سوزی تمهیدات لازم پیش بینی شده و از مردم درخواست می‌شود که با منابع طبیعی همکاری لازم را داشته باشند.

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: شهرستان لردگان با توجه به اقلیم و آب و هوای مناسب استعداد ایجاد شعبه‌ای از باغ گیاه شناسی و یا باغ گیاهان دارویی را دارد.

حسن جهانبازی با تاکید بر اینکه برای راه‌اندازی این شعبه مجوز مرکز تحقیقات کشور نیاز است، گفت: این شعبه با هدف آموزشی، گردشگری و توریستی راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، هم اکنون هزار و ۷۲۸ گونه گیاه دارویی در انحصار ایران است.

۵۱ درصد جنگل های بلوط استان چهارمحال وبختیاری در شهرستان لردگان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما