مخالفت ریاض با الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی


مخالفت ریاض با الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی

وزارت خارجه عربستان طی بیانیه‌ای از مخالفت ریاض با الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی خبر داد.

مخالفت ریاض با الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واس، وزارت خارجه عربستان طی بیانیه‌ای مدعی شد که ریاض با الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی مخالف است.

وزارت خارجه عربستان در این بیانیه گفت: «عربستان اقدامات یک‌جانبه‌ای را که موجب تضعیف روند برقراری صلح می‌شود را محکوم می‌کند».

عربستان برنامه رژیم صهیونیستی در الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی را محکوم کرده و گفته که این طرح مانع از برقراری صلح و امنیت در اراضی اشغالی می‌شود.

در این بیانیه بر تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی تاکید شده است. عربستان همچنین خواستار از سرگیری مذاکرات صلح بر اساس قطعنامه‌های بین‌المللی شد و گفت که تنها از این طریق می‌توان به راه‌حلی عادلانه و فراگیر در راستای خواسته‌های ملت فلسطین رسید.

بر اساس توافقی که در کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی به ریاست نتانیاهو و گانتز شکل گرفته، قرار است طی ماه آینده فرآیند الحاق بخش عمده کرانه باختری به اراضی اشغالی آغاز شود. مبنای این طرح، پیشنهاد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، موسوم به معامله قرن بوده است.

بر اساس طرح معامله قرن، علاوه بر الحاق بخش عمده‌ای از کرانه باختری به اراضی اشغالی، قدس نیز به عنوان پایتخت اراضی اشغالی شناخته شده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور