برقراری فرصت برابر برای زنان با مردان در جامعه ضروری است


برقراری فرصت برابر برای زنان با مردان در جامعه ضروری است

سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده با اجرای جهاد دانشگاهی البرز در شورای برنامه ریزی استان البرز رونمایی شد.

در این مراسم که امروز یکم خردادماه در استان البرز و در ارتباطی ویدئویی با معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با حضور عزیزاله شهبازی استاندار البرز، مریم اسماعیلی فرد مدیرکل امور بانوان و خانواده استاندار البرز، احمدرضا فیروزی رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان البرز و برخی از مدیران استانی برگزار شد، ابتکار درخصوص سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده با قدردانی از توجه ویژه استاندار البرز به حوزه زنان و خانواده البرز و با اشاره به اینکه استان البرز رتبه پنجم را در انتصاب مدیران زن دارد، اظهار کرد: استان البرز نیازمند توجه ملی است.

به گزارش ایسنا، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده درباره اهمیت سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده، گفت: این سند بر اساس مشکلات و بحران‌های هر استان، تدوین شده است و برای اجرای این سند نیازمند همکاری همه دستگاه‌های اجرایی، انجمن‌ها و تشکل‌ها هستیم.

وی هدف اصلی اجرای این سند را تحقق سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، برنامه ششم توسعه، سیاست‌های ابلاغی ریاست جمهوری و تحقق عدالت جنسیتی دانست و گفت: عدالت جنسیتی تکلیف قانون برنامه ششم توسعه است و مبنای آن تفکر قرآنی و نشأت گرفته از نگاه دینی ما است.

ابتکار با ضروری دانستن برقراری عدالت جنسیتی و فرصت‌های برابری زنان و مردان در جامعه تاکید کرد: شاخص‌های عدالت جنسیتی و سند ارتقای جایگاه زنان و خانواده سال ۹۶ به استان‌ها ابلاغ شده است.

وی گفت: توجه به تعداد بانوان فارغ التحصیل بیکار، تحکیم خانواده و اشتغال بانوان از دیگر مسائل مهم سند است.

وی با اشاره به اینکه با همکاری جهاد کشاورزی در بحث آموزش، تولید و ترویج محصولات سالم و استاندارد برای توان‌افزایی جوامع روستایی دنبال شده است، گفت: در پنج مرکز جهاد کشاورزی استان البرز بحث توانمند سازی زنان در زنجیره پرورش گیاهان دارویی دنبال شده است.

وی با اشاره به طرح ارتقای تاب آوری اجتماعی جوامع محلی آسیب دیده که در ۹۵۰ نقطه کشور انجام شده است، گفت: در البرز نیز ۹۷ طرح اجرا شده است.

همچنین در این مراسم عزیزاله شهبازی استاندار البرز با قدردانی از جهاد دانشگاهی استان البرز به عنوان مجری طرح سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در البرز اظهار کرد: با پیگیری‌های جدی دکتر ابتکار معاون بانوان و خانواده ریاست جمهوری در حوزه خانواده و بانوان البرز، این سند امروز رونمایی شد.

وی افزود: این سند ریل گذاری تلقی می‌شود و در شورای کمیسیون اجتماعی استان توسط مجریان و اساتید دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت.

شهبازی گفت: راه کارهای اجرایی این سند ملی در کمیته های فرعی استان مورد بررسی قرار می گیرد.

استاندار البرز با تاکید بر ضرورت تحقق عدالت جنسیتی، اضافه کرد: البرز ایران کوچک است و با رنگین کمانی از اقوام و همچنین تهدید آسیب های اجتماعی که وجود دارد براین اساس بافت های ناکارآمد استان شناسایی شد و این سند می تواند در جهت خانواده ای شاداب و چابک نقش آفرینی کند.

در ادامه این مراسم مریم اسماعیلی فرد مدیرکل امور زنان و خانواده استاندار البرز گفت: این سند با حمایت معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری تهیه شده و مجری طرح، جهاد دانشگاهی استان البرز است.

وی با اشاره به اینکه در فرآیند تدوین سند جلسات متعددی با ذینفعان اجرایی علمی دولتی و غیر دولتی برگزار شد، ادامه داد: هدف این سند این است که مهمترین مسائل استان البرز در حوزه زنان و خانواده شناسایی و اولویت بندی شود.

اسماعیلی فرد با بیان اینکه بر این اساس اعتبارات محدود را برای حل مسائل این حوزه سوق خواهیم داد، افزود: امید است در جهت تحقق سیاست های کلی نظام در حوزه خانواده ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و تحقق هدف عدالت جنسیتی که جزو اهداف مهم برنامه ششم توسعه نیز است، گام برداریم.

این مسئول اضافه کرد: در این نشست به صورت ویدئو کنفرانس میزبان خانم دکتر ابتکار معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری بودیم که از استاندار محترم البرز به دلیل اقدامات صورت گرفته در حوزه بانوان و انتصابات قدردانی کردند.

گفتنی است، در این مراسم توسط نماینده جهاد دانشگاهی استان البرز گزارشی از سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در البرز به عنوان مجری طرح ارائه شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد