ضرورت توسعه مهارت‌آموزی زندانیان لرستان


ضرورت توسعه مهارت‌آموزی زندانیان لرستان

مدیرکل زندان‌های لرستان بر ضرورت توسعه مهارت‌آموزی زندانیان استان تاکید کرد.

عبدالمجید کشوری امروز یکم خرداد در دیدار با سید امین قاسمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان که در اداره کل میراث استان برگزار شد، بر ضرورت توانمندسازی زندانیان از طریق تقویت حوزه مهارت آموزی تأکید کرد و گفت: حاکمیت نظام اسلامی در نوع نگاه به زندانی تفاوت فراوانی با دیگر نظام‌های زندانبانی بین‌المللی قائل است.

مدیرکل زندان های لرستان تصریح کرد: این رویکرد که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سیستم قضایی ما حاصل شد یک رویکرد انسان محور و معتقد بر تکریم زندانیان است.

وی تقویت رویکرد اصلاحی و تربیتی در سازمان زندان‌ها را ناشی از همین نوع نگاه برشمرد و خاطرنشان کرد : از آنجا که مجازات زندان به عنوان یک محدودیت اجتماعی تلقی می شود لذا اهمیت اجرای فرآیند اصلاح و تربیت در آن بیش از هر موضوع دیگری احساس میشود.

کشوری هدف از اجرای برنامه های بازپروری و اصلاحی در زندان‌ها را بازگشت سعادتمندانه زندانیان به جامعه و مهمتر از آن عدم بازگشت به چرخه جرم عنوان کرد و با اشاره به اینکه که این مهم از افتخارات زندانبانی اسلامی است، افزود: جایگاه هنر در بهبود شرایط روانی زندانیان تاثیر بسزایی دارد و یکی از بخش‌هایی که میتواند به شکل مطلوبی در توانمندسازی زندانیان و حتی خانواده های آنان اثرگذار باشد حوزه صنایع دستی است.

مدیرکل زندان های لرستان تصریح کرد : توسعه آموزش و تولید صنایع دستی در زندان‌ها به عنوان هنر و صنعت بسیار ارزشمند و مهم بوده که می‌تواند تأثیر بسزایی در بهبود شرایط زندانیان علاقه مند داشته باشد.
در ادامه این دیدار مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با استقبال از مشارکت بیشتر در اقدامات اصلاحی سازمان زندانها اظهار کرد : رویکرد ما تقویت مناسبات دوجانبه با زندانها بوده و در این راستا از همه ظرفیتها بهره خواهیم گرفت.

قاسمی اضافه کرد : زنده نگهداشتن هنرصنعت صنایع دستی با رویکرد صنایع بومی در زندانها میتواند آثار اجتماعی مطلوبی بدنبال داشته باشد.

وی بیان کرد: علاقه‌مند هستیم با توسعه بخش آموزش و حرفه آموزی در زندانها، نقش مؤثری در بازگشت آبرومندانه زندانیان به جامعه و همچنین تقویت هنرصنعت صنایع دستی داشته باشیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید