پخش آهنگ ایتالیایی در ترکیه از بلندگوهای مساجد+ویدئو


پخش آهنگ ایتالیایی در ترکیه از بلندگوهای مساجد+ویدئو

در ترکیه از بلندگوهای مساجد به جای صدای دعا، آهنگ پارتیزان ایتالیایی بلا چائو به صدا در آمد.

به گزارش اسپوتنیک، مفتی ازبک ترکیه از آغاز تحقیقات درباره پخش آهنگ ایتالیایی "بلا چائو" که همچنین به عنوان "آهنگ پارتیزان ایتالیایی" معروف است از بلندگوهای چند مسجد در سطح شهر خبر داد.

این بیانیه پس از آنکه در روز گذشته، ویدئویی در شبکه های اجتماعی، که موسیقی از بلندگوهای مساجد شهر به جای صدای اذان شنیده می شد، منتشر شد.

در این بیانیه آمده است: حوالی ساعت 5 بعد از ظهر در مناطق مختلف استان ما، افراد ناشناسی از طریق بلندگوهای برخی از مساجد ما خرابکاری کردند. قانون شکن ها به طور غیرقانونی به یک سیستم بلندگو متمرکز دسترسی پیدا کردند و در کار آن دخالت کردند. در مورد این واقعیت، شکایت مربوطه به مقامات اجرای قانون آغاز و کمیته رسیدگی به پرونده تشکیل شده است.

رسانه های ترکیه گزارش دادند، دادستان جمهوری خواه ازمیر نیز به نوبه خود بیانیه ای را در رابطه با این واقعه صادر کرده است.

​پس از 20 ماه مه، در برخی از سایت های اینترنتی، اطلاعاتی منتشر شد مبنی بر اینکه از بلندگوهای چندین مسجد در استان ازمیر ترکیه، آهنگ ایتالیایی "بلا چائو" به یکباره به جای فراخوانی دعا، به صدا در آمده است، در این بیانیه تأکید شده است که دادستان جمهوری خواه تحقیق درباره "تحقیر عمومی ارزش های مذهبی" علیه شخص یا افرادی که مرتکب این جرم شده اند و کسانی که از این تحریک در شبکه های اجتماعی ابراز حمایت کرده اند را آغاز کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خاورمیانه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403