تشییع و خاکسپاری پیکر شهدای حادثه ناوچه کنارک در استان‌ها


تشییع و خاکسپاری پیکر شهدای حادثه ناوچه کنارک در استان‌ها

استان‌ها -ایرنا- پیکر مطهر شهدای سانحه ناوچه «کنارک»، پیش ازظهر امروز (اول خرداد) در استان‌های زاهدان ، بوشهر، شهرکرد، شیراز و گلستان تشییع و به خاک سپرده شد.

پیکرهای مطهر شهیدان حادثه ناوچه کنارک روز پنجشنبه با حضورنماینده ولی فقیه در استان ها، فرمانده‌هان نظامی و انتظامی،خانواده شهدا و مردم شهید پرور پس از بدرقه برای خاکسپاری به شهرستان های خود منتقل و به خاک سپرده شدند.

عصر روز یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۹۹ هنگام انجام تمرین دریایی توسط تعدادی از شناورهای نیروی دریایی ارتش در آب‌های جاسک و چابهار، شناور پشتیبانی سبک کنارک دچار حادثه شد و تعدادی از دریادلان نیروی دریایی به فیض شهادت نائل آمدند.

زاهدان

پیکر مطهر سه شهید حادثه ناوچه کنارک نیروی دریایی ارتش با حضور مسوولان، خانواده‌ها، کارکنان و قشرهای مختلف مردم در شهرستان‌های زاهدان و زابل تشییع شد.

پیکرهای مطهر ۲ شهید حادثه ناوچه کنارک استوار یکم محمد صیادی و مهناوی یکم آرمان سرحدی با حضور حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، فرمانده‌هان نظامی و انتظامی،خانواده شهدا و مردم شهید پرور زاهدان در گلزار شهدا این شهر به خاک سپرده شدند.
همچنین پیکر مطهر آرش پاکدل بر دستان مردم زابل تشیع و در گلزار شهدا این شهر به خاک سپرده شد.

بوشهر

آئین تشییع پیکر پنج تن از شهدای حادثه کنارک با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، استاندار و اعضای شورای تامین، فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی ولایت، خانواده شهدا و مردم ولایتمدار استان بوشهر برگزار شد.

از مجموع ۱۹ شهید حادثه ناوچه کنارک پنج تن شامل ناوبان یکم مکانیک مصطفی پویانفر، ناواستوار یکم الکترونیک سید منصور موسوی نژاد، ناوبان دوم الکترونیک مهدی رازی، ناوبان سوم عرشه حسین سپهری اهرمی و مهناوی یکم تفنگدار رضا دهقانی اهل استان بوشهر هستند که در این استان تشییع و خاکسپاری می‌شوند.

این شهدا پس ازبرگزاری مراسم ویژه نظامی در پایگاه دریایی بوشهر با حضور مسئولان ارشد نظامی و خانواده‌های شهدا و پس از بدرقه برای خاکسپاری به شهرستان‌های خود منتقل می‌شوند.

از این شمار ناوبان دوم شهید مهدی رازی و مهناوی یکم تفنگدار رضا دهقانی در گلزار شهدای بهشت صادق بوشهر به خاک سپرده شدند و بعد ازظهر امروز پنجشنبه ناوبان یکم مکانیک مصطفی پویانفر در چاه تلخ جنوبی، ناوبان سوم عرشه حسین سپهری اهرمی در اهرم و ناواستوار یکم الکترونیک سید منصور موسوی نژاد در روستای نظرآقا شهرستان دشتستان به خاک سپرده می‌شوند.

شهرکرد

پیکر مطهر شهید "جعفر کوهی فایق" از شهدای حادثه ناوچه کنارک پس از اقامه نماز از محل مصلای امام خمینی(ره) در مرکز چهارمحال و بختیاری تشییع شد.

شهید جعفر کوهی فایق ۲۲ اردیبهشت‌ماه امسال در سانحه ناوچه کنارک به فیض شهادت نائل شد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال وبختیاری و امام جمعه شهرکرد در آیین تشییع پیکر این شهید،با اشاره به فرارسیدن روز جهانی قدس گفت: این شهید بزرگوار با شهادتش در این ماه مبارک به همه درس رزم و رزمندگی، جهاد، کفرستیزی و صهیونیست‌ستیزی را نشان داد.

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام افزود: همه باید بدانیم که ما راه بلند و طولانی را در پیش داریم، راه نورانی که به برافراشتن پرچم مهدویت منتهی می‌شود، را در پیش داریم.

امام جمعه شهرکرد، به سخنرانی مقام معظم رهبری در روز قدس امسال اشاره کرد و گفت: چشم و گوش جهانیان در روز قدس به سخنرانی مقام معظم رهبری است.

وی گفت: امروز این شهید بزرگوار در این شرایطی که نمی‌توان مجالس را به صورت جمعی برگزار کرد، حال و هوای شهادت را دل‌های مردم استان زنده کرد.

گلستان

پیکر شهید مهدی هاشمی‌خواه تنها شهید گلستانی حادثه شناور کنارک نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با حضور فرماندهان نیروی دریایی ارتش، مسوولان استانی و شهرستانی و اقشار مردم در کلاله تشییع و به خاک سپرده شد.

این مراسم از میدان الغدیر کلاله آغاز شد و با حضور گسترده و استقبال فراوان همشهریان شهید هاشمی‌خواه تا گلزار شهدای این شهر ادامه داشت..

شهید هاشمی خواه تنها شهید گلستانی در حادثه شناور کنارک نیروی دریایی ارتش بود.

شهید مهدی هاشمی خواه که در سال ۹۶ به استخدام ارتش درآمده بود هنگام شهادت ۲۱ سال داشت.

شیراز

پیکرهای مطهر چهار نفر از شهدای سانحه دریایی شناور کنارک متعلق به ارتش جمهوری اسلامی از فرودگاه شیراز به سمت حرم مطهر شاهچراغ (ع) تشییع شد.

سه نفر از این شهدا در شهرستان‌های خرامه و رستم و یک شهید دیگر دوم خرداد در شهرستان ممسنی تشییع و خاکسپاری می‌شوند.
از ۱۹ شهید سانحه دریایی شناور کنارک، پنج نفر از این شهدا اهل استان فارس بودند که پیکر پاک شهید ناوبان دوم عرشه اسماعیل پورخسرو روز بیست و چهارم اردیبهشت ۹۹ در شهرستان داراب تشییع و در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده شد.
امروز نیز با حضور مردم و مسئولان پیکرهای مطهر شهید ناو استوار دوم مکانیک سعید یاراحمدی اهل خرامه، شهید ناو استوار یکم تفنگدار سید مرتضی خادمی‌ حسینی، شهید مهناوی یکم تفنگدار محمد افشون‌فر و شهید ناو استوار دوم عرشه سیدحامد جعفری که هر سه این شهدا اهل شهرستان ممسنی هستند در شیراز تشییع و برای خاکسپاری به زادگاهشان منتقل شد.

(بیست و یکم اردیبهشت) در حین انجام تمرین دریایی توسط تعدادی از شناورهای نیروی دریایی ارتش در آب‌های جاسک و چابهار، شناور پشتیبانی سبک کنارک دچار حادثه شد و تعدادی از دریادلان نیروی دریایی به فیض شهادت نائل آمدند.

پس از این حادثه تیم‌های امداد و نجات دریایی در فاصله کوتاه در محل حضور یافتند و مجروحان و شهدا را از شناور تخلیه و به مراکز درمانی منتقل کردند.

نیروهای مستقر در شناور مذکور رشادت مثال زدنی در نجات جان همرزمان خود انجام دادند.

در سانحه دریایی ناوچه کنارک ۱۹ نفر از منطقه سوم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسیدند.

در این حادثه ناوبان دوم الکترونیک جعفرکوهی، ناوبان دوم عرشه اسماعیل‌پور خسرو، ناوبان دوم مکانیک مصطفی پویانفر، ناوبان سوم برق مهدی رازی، استوار عرشه حسین سپهری اهرمی، ناو استوار عرشه عادل قاسم زاده، ناو استوار دوم برق سید منصور موسوی نژاد، ناو استوار دوم مکانیک سعید یار احمدی، ناو استوار دوم عرشه های سید حامد جعفری، مهناوی یکم برق مهدی هاشمی خواه، مهناوی یکم مکانیک آرش پاکدل، کارمند آشپزخانه محمد ابراهیم کاظمی، سرباز وظیفه فخرالدین فلک نازی، ناو استوار یکم تفنگدار سید مرتضی خادمی حسینی، مهناوی یکم تفنگدار رضا دهقانی، مهناوی یکم تفنگدار محمد افشون فر، غواص محمد اردنی، جوشکار آرمان سرحدی و استوار برق محمد صیادی به شهادت رسیدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس