ادامه روند کند تخصیص ارز، تامین دارو را با مشکل مواجه می‌کند


ادامه روند کند تخصیص ارز، تامین دارو را با مشکل مواجه می‌کند

مهرعلیان با اشاره به ادامه روند کند تخصیص ارز دارو توسط بانک مرکزی، گفت: در صورت عدم تخصیص به موقع ارز، با مشکل جدی در تامین دارو مواجه می‌شویم.

ادامه روند کند تخصیص ارز، تامین دارو را با مشکل مواجه می‌کند

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامحسین مهرعلیان مدیرکل دارو سازمان غذاودارو با ابراز نگرانی جدی از کندی روند تخصیص ارز دارو، اظهار کرد: متاسفانه از ابتدای سال جاری روند تخصیص ارز فرآورده‌های دارویی همچنان به کندی صورت می‌گیرد که سبب شده است صف انتظار برای تخصیص ارز دارو‌های ضروری طولانی شود.

وی با اشاره یه اینکه از ابتدای امسال مبلغ ناچیزی از ارز دارو تخصیص یافته است، افزود: مشخصا طی دو ماه گذشته تنها ۹۱ میلیون یورو به دارو تخصیص داده شده است که این مبلغ با توجه به نیاز بازار و کندی تخصیص ارز در ماه‌های گذشته بسیار ناچیز بوده و یکی از تبعات آن کاهش ذخایر مواد اولیه و به دنبال آن کاهش تولید داروی مورد نیاز کشور خواهد بود.

مدیرکل دارو سازمان غذاودارو تصریح کرد: در صورت ادامه روند کند تخصیص ارز، نگرانی‌ها برای تامین دارو در ماه‌های آینده جدی‌تر می‌شود؛ بنابراین از همه مسئولان و دلسوزان نظام سلامت و دارویی تقاضا می‌شود که سازمان غذاودارو را در این موضوع یاری و همراهی کنند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان