تمهیدات لازم برای بازگشت زندانیان از مرخصی اتخاذ شد


تمهیدات لازم برای بازگشت زندانیان از مرخصی اتخاذ شد

مدیرکل زندان های کردستان گفت: تمامی زندانیانی که از مرخصی باز می‌گردند قبل از ورود به زندان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان سلامت آنان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

فتحی مدیرکل زندان های کردستان امروز(یکم خرداد) در جلسه برنامه ریزی و تمهیدات لازم برای بازگشت زندانیان از مرخصی با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، با تقدیر و تشکر از مسئولین قضائی استان به جهت تعامل با زندان ها در اعزام مددجویان به مرخصی در ایام اوج ویروس کرونا در استان، اظهار کرد: قبل از اینکه شیوع کرونا به صورت وسیع گسترش یابد، با ابلاغ ریاست قوه قضاییه در هفتم اسفند ماه و با مرخصی و تدبیری که صورت گرفت و همچنین در راستای نیل به اهداف عالی در بازسازی اجتماعی و اخلاقی زندانیان و ضرورت حفظ سلامت آنان، بیش از 50 درصد از زندانیان استان مشمول مرخصی شدند و این مهم یک نقطه عطفی برای فاصله گذاری اجتماعی در داخل زندان‌ها از طریق کاهش جمعیت کیفری بود.

وی افزود: این مسئله می‌تواند به عنوان یک اقدام خاص حقوق بشری که حتی کشورهای مدعی حقوق بشر هم تاکنون این کار را نکرده اند، در دنیا مطرح شود.

مدیرکل زندان های کردستان با اشاره به حفظ سلامت زندانیان همواره مورد توجه مسئولین زندان های استان باشد، گفت: زندانیانی که به مرخصی اعزام شده بودند از اول خرداد ماه بر اساس «شیوه نامه بازگشت زندانیان از مرخصی»که از سوی سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور تنظیم و ابلاغ گردیده است به زندان بازخواهند گشت.

وی با اشاره به نحوه اجرای این شیوه نامه، بیان کرد: با توجه به تمهیدات به عمل آمده، تمامی زندانیانی که از مرخصی باز می‌گردند قبل از ورود به زندان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان سلامت آنان مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در ادامه در صورت منفی بودن تست، قبل از ورود به اندرزگاه های اصلی تا دو هفته در واحد های قرنطینه ای که به این موضوع اختصاص داد شده است نگهداری می شوند و پس از طی این دوره و اطمینان کامل از سلامت آنها وارد زندان خواهند شد.

فتحی در خصوص زندانیانی که ممکن است تست کرونای آن ها مثبت باشد، گفت: در صورت مشاهده مورد مثبت در این تست ها، فرد مذکور با هماهنگی مرجع قضائی و همچنین همکاری دانشگاه علوم پزشکی در محیط خارج از زندان تا بهبودی کامل قرنطینه و تحت درمان قرار می گیرند.

محمد جباری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز کردستان، سلامت زندانیان را از دغدغه های مهم قوه قضائیه دانست و اظهار کرد: خوشبختانه تا به حال هیچ مورد مشکوکی از ویروس کرونا در زندان های استان مشاهده نشده است که این مهم حاکی از اجرای دقیق و برنامه ریزی شده اقدامات پیشگیرانه در زندان ها بوده که جا دارد در این راستا از کارکنان و مسئولین زندان های استان تقدیر و تشکر کنیم.

وی افزود: امیدواریم با اجرای دقیق «شیوه نامه بازگشت زندانیان از مرخصی» بتوانیم همچنان نام زندان های استان را به عنوان یکی از سالم ترین و امن ترین اماکن در خصوص آلوده بودن به ویروس کرونا در کشور مطرح کنیم.

ابراهیم قادری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز اقدامات صورت گرفته در زندان های استان در مقابله با ویروس کرونا را قابل تقدیر دانست و گفت: حفظ سلامت زندانیان به عنوان عضوی از جامعه جزئی از رسالت دانشگاه علوم پزشکی است که این مجموعه نیز همکاری های لازم را جهت اجرای دقیق مواد اشاره شده در «شیوه نامه بازگشت زندانیان از مرخصی» با مراکز اصلاحی و تربیتی استان خواهد داشت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج