فرماندار جیرفت: شنبه تمامی ادارات این شهر تعطیل است


فرماندار جیرفت: شنبه تمامی ادارات این شهر تعطیل است

جیرفت - ایرنا - فرماندار جیرفت از تعطیلی تمامی ادارات دولتی و بانک‌های این شهر در راستای جلوگیری از انتشار بیشتر ویروس کرونا در روز شنبه سوم خردادماه خبر داد.

ابوذر عطاپور وزیری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به پیشنهاد ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا و با توجه به افزایش آمار مبتلایان به این ویروس، تعطیلی دستگاه‌های اجرایی این شهر در روز شنبه سوم خردادماه به استاندار کرمان اعلام و پس از موافقت وی به ادارات ابلاغ شد.

وی تصریح کرد: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته آینده نیز تمامی ادارات و دستگاه‌های دولتی برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا با یک‌سوم ظرفیت خود به مردم خدمات ارائه می‌کنند.

فرماندار جیرفت با بیان اینکه مقابله با ویروس کرونا نیازمند عزم جدی و همکاری همه آحاد جامعه است گفت: مردم باید در این شرایط خاص با رعایت پروتکل‎های بهداشتی برای ریشه‌کنی این ویروس مشارکت کنند.

وی اضافه کرد: استفاده از ماسک و دستکش در تمامی ادارات دولتی برای کارکنان و مراجعان الزامی است. همچنین مدارس جیرفت در تمامی مقاطع تحصیلی تا اطلاع بعدی تعطیل خواهد بود.

محدودیت‌های کرونایی در جیرفت بیشتر می‌شود

عطاپور وزیری افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در جنوب کرمان را نگران کننده دانست و گفت: برای جلوگیری از انتشار بیشتر این ویروس محدودیت‌های کرونایی در جیرفت بیشتر می‌شود.
وی گفت: مسافران تاکسی‌ها حداکثر سه نفر (یک نفر صندلی جلو و ۲ نفر صندلی عقب) و راننده ملزم به پوشیدن ماسک و دستکش است.

رییس شورای تامین جیرفت ادامه داد: استفاده ۳۰ درصدی ظرفیت اتوبوس‌های درون شهری و برون شهری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط تمامی صنوف و سوخت‌گیری توسط متصدیان جایگاه‌های عرضه سوخت با دستکش و ماسک الزامی است.
فرماندار جیرفت هرگونه تجمع و مراسم عزاداری، عقد، عروسی و جشن تولد را تا اطلاع بعدی در این شهرستان ممنوع اعلام کرد.
شهرستان جیرفت با ۳۱۶ هزار نفر جمعیت در فاصله ۲۳۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد. این ویروس در دو ماه گذشته بیش از ۱۰۰ کشور و منطقه را درگیر کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن