چهار هزارو 500 متر مربع زمین کشاورزی بافق رفع تصرف شد


چهار هزارو 500 متر مربع زمین کشاورزی بافق رفع تصرف شد

یزد - ایرنا - رییس جهاد کشاورزی بافق با اشاره به هشت فقره تغییر کاربری غیرمجاز در روستای حاجی‌آباد این شهرستان در سالجاری گفت: چهار هزار و 500 متر مربع از زمین‌های زراعی این روستا روز گذشته /چهارشنبه/ رفع تصرف شد.

علی اکبر رحمتیان روز پنجشنبه به ایرنا اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۰مورد تخلف تغییر کاربری در شهرستان شناسایی و در مجموع حدود ۲ هکتار از اراضی باغی و زراعی شهرستان به صورت قانونی تغییر کاربری شد.

وی بافق را شهری با موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی حساس برشمرد و تخریب اراضی زراعی و باغی را تهدیدی برای شهرستان بیان کرد.
رحمتیان تاکید کرد: هرگونه تغییر کاربری شامل ایجاد بنا و برداشت شن و ماسه، بنا بر تشخیص جهاد کشاورزی تخلف محسوب می‌شود.

به گفته وی متقاضیان برای تغییر کاربری‌هایی که به منظور ایجاد واحدهای مرتبط با بخش کشاورزی اعم از دامداری، صنایع تبدیلی و تکمیلی است با درخواست، می‌توانند مجوز قانونی دریافت و ساخت و ساز کنند.

رئیس جهاد کشاورزی بافق همچنین از ایجاد چهار پهنه و مجتمع خودگردان دامی در شهرستان خبر داد و گفت: در این رابطه می‌توانیم به صورت قرارداد اجاره‌ای، اراضی ملی را به عنوان مجتمع و پهنه به متقاضیان احداث واحد دامپروری واگذار کنیم.

رحمتیان افزود: به منظور جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ساخت و سازهای غیر مجاز، سامانه ۱۳۱ یگان حفاظت جهاد کشاورزی آماده جوابگویی به شکایت‌هاست.

وسعت زمین‌های زیرکشت محصولات زراعی و باغی بافق، ۶ هزار و ۲۹۰ هکتار است که توسط ۱۱۷ حلقه چاه عمیق، نیمه عمیق و ۱۲۰ رشته قنات، آبیاری می‌شود.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس