رهایی زندانی محکوم به قصاص از چوبه‌دار در ارومیه


بنا به درخواست اولیای دم، حکم قصاص نفس این فرد صادر و توسط دیوان عالی کشور مورد تایید قرار گرفته بود.

پرونده قتل یکی از شهروندان ارومیه‌ای با پیگیری اعضای شعبه دوم کیفری شورای حل اختلاف ویژه زندانیان ارومیه و جلب رضایت از اولیای دم، پس از گذشت ۲ سال به سازش منجر شد و قاتل از چوبه‌ دار رهایی یافت.

رهایی زندانی محکوم به قصاص از چوبه‌دار در ارومیه

رییس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی روز پنج‌شنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: در پی وقوع یک فقره قتل عمدی در فروردین سال ۱۳۹۷ در حوزه قضایی ارومیه و دستگیری قاتل توسط مراجع قضایی، رسیدگی به پرونده در شعبه دوم کیفری این شهر انجام شد.

علی‌اکبر گروسی ادامه داد: بنا به درخواست اولیای دم، حکم قصاص نفس این فرد صادر و توسط دیوان عالی کشور مورد تایید قرار گرفته بود.

وی اضافه کرد: با پیگیری‌ها و تلاش مضاعف دادگستری و مساعدت‌های شهردار ارومیه، تلاش‌های نمایندگان آستان قدس رضوی و خیّران نیکوکار، رضایت اولیای دم جلب و اولیای دم در روزهای ماه مبارک رمضان در حرکتی خداپسندانه از قصاص قاتل فرزندشان گذشت کردند.

وی اظهار داشت: برخی از قتل‌ها اگرچه قتل عمد بوده و قاتل به قصاص محکوم شده‌ ولی مجرم بدون برنامه‌ریزی قبلی و بر اثر درگیری ناخواسته مرتکب قتل شده‌است و شوراهای حل اختلاف در این زمینه وارد عمل می‌شود.

قصاص از احکام کیفری در اسلام است که قرآن آن را مایه حیات جامعه می‌داند؛ تشریع حکم قصاص برای جلوگیری از انتقام‌های کور و دور از عدالت و جلوگیری از جرات یافتن جنایتکاران در قتل یا ضرب و جرح شهروندان وضع شده است؛ البته در آموزه های اسلامی توصیه زیادی به عفو و گذشت نیز وجود دارد.
______________

بخشش یک اعدامی در ارومیه/ 2 برادر قبلا اعدام شدند و برادر سوم بخشیده شد

بخشش یک اعدامی پس از ۹ سال در کرمانشاه

بخشش محکوم به اعدامی که 3 بار پای چوبه دار رفت

_________________________

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید