خداحافظی با مجلسی که پُر از «غضنفر» بود!


خداحافظی با مجلسی که پُر از «غضنفر» بود!

مجلس دهم از جمله مجالسی بود که نطق های جنجالی و البته خنده آور کم نداشت! از نطق آغازین سکینه الماسی نماینده عسلویه با شعر دبستانی «به نام خداوند رنگین کمان» گرفته تا استدلال مضحک پروانه سلحشوری نماینده تهران در جلسه رای اعتماد به وزیر ورزش!

صراط:

فرصت چهارساله مجلس دهم، سرانجام به پایان رسید و پرونده یکی از پرحاشیه ترین پارلمان های پس از انقلاب نیز بسته شد. مجلس دهم از همان روزهای آغاز بکار در سال 94، در حالی روی کار آمد که طرفداران دولت و اصلاح طلبان آن با شکست 30 بر صفر اصولگرایان در پایتخت، خود را پیروز بلامنازع بهارستان می پنداشتند و برای منتقدان خط و نشان می کشیدند.

به گزارش صراط دیری نپایید که مجلس تقریباً یکدست دهم، حواشی بسیاری را از سر گذراند که در ادامه بدان ها اشاره خواهیم کرد:

+ مجلس دهم از جمله مجالسی بود که نطق های جنجالی و البته خنده آور کم نداشت! از نطق آغازین سکینه الماسی نماینده عسلویه با شعر دبستانی «به نام خداوند رنگین کمان» گرفته تا استدلال مضحک پروانه سلحشوری نماینده تهران در جلسه رای اعتماد به وزیر ورزش که گفت: «یکی از دوستان بنده به من گفت به خاطر خدمات آقای سلطانی‌فر در استانداری گیلان نذر کرده‌ام به هر زیارتی که می‌روم دو رکعت نماز برای ایشان بخوانم، آیا این برای شما کافی نیست؟»؛ نشان از سطح درک و عمق درایت نمایندگان حاضر در این مجلس داشت!

+ سلفی حقارت نمایندگان مجلس دهم با فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از دیگر رسوایی هایی بود که در تاریخ پارلمانی ایران به ثبت رسید! مردادماه سال 96 و در حاشیه برگزاری مراسم تحلیف رئیس‌جمهوری دوره دوازدهم، انتشار تصاویری از تقلای برخی نمایندگان فراکسیون امید برای گرفتن سلفی با موگرینی آن هم در صحن پارلمان جنجال‌ساز شد. این موضوع که به‌سرعت در رسانه‌های بیگانه نیز بازتاب یافت، موجی از بهت و خشم افکار عمومی را به دنبال داشت تا جایی که در روزهای بعد از آن بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی با هشتگ «سلفی حقارت» اعتراض خود را به این اقدام حقارت‌آمیز نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس نشان دادند.

+ برگزاری جشن تولد پرزرق و برق دوسالگی صفحه اینستاگرامی غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نیز از جمله حواشی بود که انتقادات زیادی را در فضای مجازی به همراه داشت. به علاوه اظهار نظر نامبرده درباره حقوق دریافتی پایین از مجلس نیز حملات زیادی را متوجه نمایندگان ملت کرد! جعفرزاده در فایلی صوتی اظهار داشته بود: «من نمی دانم چه کسی گفته است 7 تا 8 تومان حقوق می گیرم؛ اما من پنج میلیون و چهارصد هزار تومان حقوق می گیرم. قبلا در دانشگاه می‌خوابیدم و 8 میلیون تومان حقوق می گرفتم.»!

+ فساد اقتصادی و سیاسی نیز از جمله مواردی بود که گریبان برخی از نمایندگان را گرفت و شأن نمایندگی ملت را به پایین ترین سطح خود رساند! افشاگری سخنگوی شورای نگهبان از اهدای واحدهای آپارتمانی به برخی از نمایندگان مجلس در ازای پس گرفتن امضای استیضاح وزرای دولت، از جمله بی آبرویی هایی بود که سروصدای زیادی به پا کرد! به علاوه محکومیت دو تن از نمایندگان مجلس به نام های محمد عزیزی و فریدون احمدی به جرم مشارکت در اخلال نظام توزیع خودرو نیز از جمله دیگر این رسوایی ها بود!

در پایان، فارغ از بازخوانی بیشتر نقاط ضعف متعدد نمایندگان دوره دهم مجلس شورای اسلامی، اما مرور چهار ساله عمر این مجلس نشان می دهد که گزینش تکراری، بدون شناخت و صرفاً قبیله ای نامزدهای ورود به قوه مقننه تا چه حد موجب وارد آمدن خسارات فراوان به کشور می شود چون نمی توان از «غضنفرها» انتظار داشت که عصارگان فضائل ملت باشند!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403