رکورد بارش باران در استان تهران شکسته شد


رکورد بارش باران در استان تهران شکسته شد

تهران- ایرنا- مدیرکل هواشناسی استان تهران گفت: میانگین بارش در این استان از اول مهر سال 98 تا امروز (سی و یکم اردیبهشت) نسبت به بلند مدت 50 درصد افزایش یافته است.

به گزارش روز چهارشنبه اداره کل هواشناسی استان تهران، مجتبی جلالی در این باره اظهار داشت: بارش های ثبت شده از ابتدای سال زراعی ۹۸-۹۹ تاکنون سهم ۱۳۶ درصدی از بارش های کلیه سال زراعی را داشته است به عبارتی استان تهران ۳۶ درصد بالاتر از سهم بارشی خود را دریافت کرده است.

وی افزود: بارش در این استان از اول مهر ۱۳۹۸ تا امروز (سی و یکم اردیبهشت) ۳۵۸.۴ میلی متر به ثبت رسیده است این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۴۳ میلی متر و نسبت به بلند مدت که ۱۲۰ میلیمتر بوده است، افزایش را نشان می‌دهد.

مدیر کل هواشناسی استان تهران با اشاره به اینکه ایستگاه شمیرانات بیشترین بارش را به ثبت رسانده است گفت: در بین شهرستان های استان تهران بیشترین میزان بارندگی سال زراعی جاری مربوط به شهرستان شمیرانات با حدود ۶۵۰ میلی‌متر و کمترین میزان بارندگی در شهرستان بهارستان با ۲۵۳.۲میلیمتر است.

وی تاکید کرد: در شهر تهران از اول سال زراعی تاکنون ۴۴۱ میلی متر بارش داشته‌ایم که نسبت به میانگین بلندمدت که ۲۷۶.۵ بوده، ۶۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

جلالی خاطر نشان کرد: این میزان بارش از زمان تاسیس ایستگاه هواشناسی مهرآباد(۱۹۴۲ میلادی مصادف با ۱۳۲۱ شمسی) بی سابقه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج