روایت مجری مشهور تلویزیون از اولین اجرای رادیویی‌اش


روایت مجری مشهور تلویزیون از اولین اجرای رادیویی‌اش

کاظم احمدزاده پس از سالها اجرا در تلویزیون،ماه رمضان امسال اجرای متفاوتی را در رادیو تجربه می کند.

به گزارش افکارنیوز،

برنامه «الهیه» عنوان ویژه برنامه رادیو تهران در سحر‌های ماه مبارک رمضان است. این برنامه در گروه اخلاق و زندگی شهری رادیو تهران تهیه می‌شود و سید کاظم احمدزاده آن را اجرا می‌کند.

اخبار چهره ها - «الهیه» با حفظ میزان اهمیت آیات قرآن کریم و عمق مطالب آنها با بیانی روان به نشر مفاهیم اجتماعی قرآن در زندگی روزمره مردم می‌پردازد و هر روز یک آیه قرآن همراه با ترجمه آن موضوع محور اصلی برنامه قرار می‌گیرد.

گفت و گو با آیات عظام و امامان جمعه مانند آیت‌الله امامی کاشانی، آیت‌الله موحدی کرمانی و ... دیگر بخش‌های این برنامه است.

این برنامه با پویش «دعوت الهیه» نیز تلاش می‌کند تا برای خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا با کمک‌های چند سازمان مردم نهاد و شنوندگان رادیو بسته ارزاق تهیه کند.

گفت و گوی زنده با جهادگران سلامت و پزشکان، پرستاران و بیماران درگیر با بیماری کرونا در بیمارستان مسیح دانشوری از جمله بخش‌های این برنامه است.

مستند «راه قرآن»، «آیه»، «به برکت نام شهدا»، «بخوان مرا»، «سحر خانوم» و «با خدا حرف بزن» از دیگر آیتم‌هایی است که در برنامه «الهیه» پخش می‌شود. ادعیه‌های ماه مبارک رمضان و همچنین تفسیر دعا‌های روز این ماه با مرحوم آیت الله مجتهدی نیز از دیگر بخش های برنامه است.

استفاده درست از مولفه‌های صوتی در رادیو اهمیت دارد

سید کاظم احمدزاده مجری برنامه «الهیه»، درباره این برنامه به عنوان اولین تجربه گویندگی و اجرای رادیویی‌اش گفت: آنچه که در رادیو اهمیت دارد استفاده درست از مولفه‌های صوتی است. محدودیت ابزار کار در رادیو باعث می‌شود که برنامه‌سازی در آن خاص‌تر شود. البته که همین ویژگی باعث می‌شود رادیو رسانه خیال‌انگیز و گرم‌تری باشد. در ابتدای همکاری با برنامه «الهیه» از دوستان خواستم که نسبت به تجربه کار من در تلویزیون فروتنی نداشته باشند و هر آنچه که در کار اهمیت دارد بگویند و این روز‌ها من در رادیو شاگردشان هستم.

احمدزاده بیان کرد: تیم تهیه برنامه «الهیه» جوان و تازه نفس هستند و برای تهیه محتوای برنامه بسیار برنامه ریزی می‌کنند. من جای خالی چیزی را در «الهیه» حس نکرده‌ام و این برنامه در سلیقه من قرار دارد. برای مثال یکی از سحر‌های قبل، سوال برنامه این بود که «چه برکاتی از احترام به پدر و مادر نصیب شما شده است؟» و در دیگر برنامه‌هایمان هم سوالات و موضوعات همین اندازه کاربردی و روزمره است.

«الهیه» فضای ترکیبی، حسی، مذهبی و اجتماعی دارد

امیرحسین ثقفی تهیه‌کننده این برنامه عنوان کرد: «الهیه» یک فضای ترکیبی، حسی، مذهبی و اجتماعی دارد و سعی کرده‌ایم با توجه به اقشار و سلیقه‌های گوناگون کنار مخاطبان باشیم. خوشبختانه با آماری که از بخش آی‌تی معاونت صدا رسیده است، بر اساس تعداد کاربران آنلاین در اپلیکیشن ایرانصدا در سحر‌های ماه مبارک رمضان پس از رادیو ایران، دومین رادیوی پر مخاطب هستیم. البته این را هم باید در نظر داشت که رادیو ایران یک رادیوی سراسری است.

وی ادامه داد: امسال نیز از صحبت‌های علمای تراز اول، ائمه جمعه تهران و افراد شناخته شده دینی و مذهبی استفاده می‌کنیم. مهم‌ترین ویژگی برنامه «الهیه» این است که سعی می‌کند به مباحث دینی و قرآنی به شکل کاربردی نگاه کند و آن را در جریان زندگی روزمره بررسی کند.

مینا نیکانیک سردبیر برنامه «الهیه» درباره موضوعات این برنامه بیان کرد: در برنامه «الهیه» ۳۰ مستند بر اساس ۳۰ آیه از قرآن کریم ساخته شده که دربرگیرنده خاطرات و درس‌های بسیاری از راویان آن‌هاست.

وی افزود: از جمله مباحثی که در در برنامه مطرح شده است می‌توان به موضوع خیر کثیر در آیه ۲۶۱ سوره بقره، صبر در بیماری در آیه ۱۷۷ سوره بقره و گذشت کردن در آیه ۴۵ سوره مائده اشاره کرد.

سینا محمدحسن دستیار تهیه کننده این برنامه اظهار کرد: تهیه برنامه برای سحر‌های ماه مبارک رمضان شرایط خاص خودش را دارد. ما به دنبال ایجاد فضای معنوی در سحر‌های ماه رمضان هستیم. ضمن اینکه تهیه محتوا و موسیقی نیز باید در خور این ایام باشد. ما در «الهیه» تلاش کرده‌ایم در فضایی به دور از تکلف به مفاهیم و آموزه‌های دینی نگاهی کاربردی و اجتماعی داشته باشیم.

آرمین تقی نژاد دیگر دستیار تهیه کننده برنامه «الهیه» گفت: با توجه به زمان برنامه، هماهنگ کردن ارتباط با مهمانان سختی‌های خودش را دارد. برنامه ما ساعتی قبل از اذان صبح است که روزه‌داران در حال صرف سحری یا به جا آوردن عبادات هستند. خوشبختانه در سال گذشته توانستیم با آیات عظام و ائمه جمعه مانند آیت الله امامی کاشانی، آیت الله موحدی کرمانی و... گفت و گو کنیم. در برنامه سحر امسال نیز تلاش کرده‌ایم تا با گفت و گو با مهمانان ارزشمند همراه سحرگاه روره‌داران باشیم.

دیگر عوامل تهیه و تولید این برنامه عبارتند از تهیه‌کنندگان: امیر بنی‌هاشمی، امیرحسین ثقفی، سردبیر: مینا نیکانیک، نویسندگان: مهدی رسولی،محبوبه نجفعلی، دستیاران تهیه‌کننده: آرمین تقی‌نژاد، سینا محمدحسن، کارشناسان: حجت الاسلام علی سرلک، علیرضا فتحی‌پور، مهدی رستمی، آیتم‌ساز: شیوا حسینی، مریم شهرام‌پور، احمد دهنوی، فاطمه باقری، روابط عمومی: ستاره نجف‌آبادی.

«الهیه» ویژه برنامه سحر‌های ماه مبارک رمضان هر روز از ساعت ۳:۳۰ دقیقه بامداد به مدت ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه به صورت زنده روی آنتن رادیو تهران می‌رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دومین جلسه مجازی آمریکا و اسرائیل درباره حمله به رفح