شمار جان باختگان بدلیل کووید 19 در امریکا تا پایان سال 3 برابر خواهد شد


براساس تحقیقات انستیتوی سیاست و اقتصاد دانشکده داروسازی دانشگاه واشنگتن، اگر هم قواعد فاصله فیزیکی ماهها به اجرا گذاشته شود، مرگ و میر ناشی از کووید 19 به 3 برابر افزایش خواهد یافت

براساس تحقیقات انستیتوی سیاست و اقتصاد دانشکده داروسازی دانشگاه واشنگتن، اگر هم قواعد فاصله فیزیکی ماهها به اجرا گذاشته شود، مرگ و میر ناشی از کووید 19 به 3 برابر افزایش خواهد یافت.

آنیربان باسو یکی از اعضای هیئت تحقیقات در رابطه با قدرت واگیری و درصد مرگ و میر ناشی از کووید 19 اظهار داشت، اگر میزان مرگ و میر صحیح بوده و شیوع ویروس در سطح قبل از کاهش دادن محدودیتهای فاصله فیزیکی ادامه بیابد، تا پایان سال جاری 350 هزار الی 1 ممیز 2 میلیون امریکایی در نتیجه ابتلا به ویروس جان خود را از دست خواهند داد.

باسو با اشاره براینکه، کاهش دادن شمار جان باختگان تنها با اتخاذ تدابیر بهداشت و سلامت اجتماعی امکان پذیر می باشد، گفت، در غیر این صورت اگر ویروس به یک گریپ که بتواند 10 درصد امریکائیها را مبتلا بکند، در آید، موجب مرگ حدود نیم میلیون امریکایی خواهد شد.

وی ضمن خاطر نشان ساختن اینکه، براساس ارقام رسمی در امریکا بیش از 1 و نیم میلیون مورد ابتلا مشاهده شده و بالغ بر 90 هزار نفر نیز جان باخته اند، تصریح کرد، تاثیرات واقعی ویروس بالاتر از این ارقام می باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ترکیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو