سالانه سه میلیون مسافر با بهره‌برداری راه آهن یزد – اقلید جابه جا می‌شوند


سالانه سه میلیون مسافر با بهره‌برداری راه آهن یزد – اقلید جابه جا می‌شوند

یزد - ایرنا - فرماندار ابرکوه با اشاره به اینکه یکی از مهمترین طرح های ملی یزد ، ادامه تکمیل راه آهن استان به شهرستان اقلید فارس است ، گفت: با بهره برداری از آن سالانه سه میلیون مسافر در این مسیر جا به جا می‌شوند.

محمد کاظمی نسب روز چهار شنبه درحاشیه بازدید از روند ساخت طرح یادشده در محدوده ابرکوه به ایرنا ، افزود: با توجه به وجود معادن متعدد در منطقه با افتتاح آن سالانه هفت میلیون تن بار نیز در این مسیر جا به جا می شود.

وی اظهار کرد: برای تکمیل طرح ۸۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز است که در سفر سال گذشته رییس جمهوری به یزد، ۴۵۰ میلیارد تومان آن تامین شد .

کاظمی نسب خاطرنشان کرد: این طرح هم اکنون از سوی قرارگاه خاتم الانبیا(ص) در دست ساخت است ، امید می رود با تامین اعتبار کامل تا پایان سال ۹۹ به بهره برداری برسد .

وی افزود: برای تکمیل طرح ،مسوولان استان به صورت ویژه درحال پیگیری موضوع هستند .

فرماندار ابرکوه با بیان اینکه در مسیر ریلی یزد – اقلید ساخت ایستگاه مهریز نیز به اتمام رسید، خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده، ایستگاهی در روستای مریم آباد ابرکوه برای ارائه خدمات به مسافران ساخته می شود.

کاظمی نسب یادآور شد: از سوی قرارگاه خاتم الانبیا تمامی کارگاه‌های زیرسازی با افزایش نیروی کار و ماشین‌آلات به صورت شبانه‌روزی فعال است.

وی تصریح کرد: از سمت اقلید فارس یک کیلومتر و از سمت یزد هم ۱۲۳ کیلومتر این مسیر ریل گذاری شده است .

طول مسیر یادشده ۲۷۱ کیلومتر است که با افتتاح راهن یزد- اقلید تحول چشمگیری در توسعه اقتصادی شهرستان و حمل و نقل منطقه ایجاد می شود .

این طرح دارای ۱۱ تقاطع و پل بزرگ است که تاکنون ۱۶۰ میلیون مترمکعب بتن ریزی شده و از مجموع سه میلیون مترمکعب خاکبرداری و هشت میلیون مترمکعب زیرسازی، ۹۰ درصد آن انجام شده است و عملیات اجرایی طرح در سال ۱۳۹۰ شروع شد.

حدود هزار کیلومتر خط‌آهن شامل هفت درصد مجموع خطوط ریلی کشور در استان یزد قرار دارد و بیش از ۳۰ درصد عملیات معادل چهار برابر بازدهی و بهره‌وری این بخش به نسبت دیگر نواحی کشور مربوط به این منطقه است.
در هر شبانه‌روز ۱۲۰ رام قطار از این محدوده تردد می‌کند که ۳۰ مورد آن مسافربری است.
راه‌آهن یزد با سهم حدود ۴۰ درصد حمل‌ و نقل بار ایران در ۱۸ سال گذشته در جایگاه نخست کشوری قرار دارد.
بیش از ۸۰ درصد موادمعدنی و افزون بر ۷۰ درصد بارهای ترانزیتی کشور از این استان جا به جا می‌شود.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در۱۴۰کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا