طرح ملی «راهکار»، فرصتی برای نمایش ظرفیت کانون های فرهنگی مساجد


طرح ملی «راهکار»، فرصتی برای نمایش ظرفیت کانون های فرهنگی مساجد

دولت آبادی طرح ملی «راهکار»، فرصتی برای نمایش ظرفیت کانون های فرهنگی مساجد دانست و گفت: عمده فعالیت طرح ملی «راهکار» در حوزه «خانواده» و «مسجدمحوری» است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «علیرضا دولت آبادی» امروز (28 اردیبهشت) در نشست شورای اداری ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد با موضوع طرح ملی «راهکار»، اظهار داشت: طرح ملی «راهکار» ماه رمضان با عنوان رزمایش «ایمان، همدلی، کار و ایثار رمضان» نام گذاری شده که از ظرفیت خودجوش و داوطلبانه مردمی با محوریت کانون مساجد برخوردار است.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کانون فرهنگی و هنری در مساجد با محوریت امام جماعت، همراهی هیئت امنا و سایر تشکل ‌های محله می ‌توانند با رویکردهای تعریف شده در اجرای این طرح گامی موثر بردارند.

دولت آبادی اعتمادسازی، شبکه سازی و جریان سازی را سه رویکرد طرح مذکور دانست و ادامه داد: با اجرای برنامه اعتمادسازی، کانون ها می توانند اعتماد مردم و فعالان اجتماعی را به خود و مسجد ارتقا دهند.

وی خاطرنشان کرد: کانون ها با راه اندازی شبکه های تخصصی و استفاده از ظرفیت شبکه های موجود می توانند مردم و فعالان فرهنگی و اجتماعی و محله را در این برنامه مشارکت دهند.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در برنامه جریان سازی، کانون ها با انجام برنامه های متعدد و موثر به اهالی محله می توانند نسبت به ایجاد یک جریان خدمت رسانی در حوزه های فرهنگی و جذب حداکثری مردم به کانون و مسجد نقش آفرینی کنند.

طرح ملی «راهکار»، فرصتی برای نمایش ظرفیت کانون های فرهنگی مساجد

وی طرح ملی «راهکار» را در راستای طرح ملی «فهما» دانست و گفت: نباید اجازه دهیم که کار فرهنگی متوقف شود.

دولت آبادی عمده فعالیت طرح ملی «راهکار» در حوزه «خانواده» و «مسجدمحوری» برشمرد و یادآور شد: در این طرح ۱۴ برنامه عملیاتی در قالب سه بسته برنامه ‌ای در چهار محور «ایمان، همدلی»، «کار و ایثار» طراحی شده تا کانون‌ های فرهنگی بتوانند تا زمانی که نماز جماعت در مسجد برقرار نباشدف این برنامه ها را اجرا کنند.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: مسجد مجازی، فضاسازی محله، ارتباط مجازی، تکریم، مواسات، آموزش مجازی، بازارچه، خانه های نورانی، با کتاب در خانه، مثل مسجد، به توان مهربانی، به وقت لبخند، خانه ات آباد و کمک مومنانه به عنوان ۱۴ برنامه عملیاتی این طرح است.

وی گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد، ائمه جماعات و خانواده‌ ها می ‌توانند در «پویش مردمی بچه های مسجد» با ارسال فیلم و عکس از فعالیت های صورت گرفته در قالب طرح ملی شرکت کنند.

دولت آبادی گفت: به ۱۱۴ کانون برتر علاوه بر کسب امتیاز، جوایز ارزنده و نفیس به همراه لوح تقدیر اهدا می شود و از ۱۱۴ فیلم و عکس برگزیده ارسالی شرکت کنندگان در قالب پویش مردمی بچه های مسجد علاوه بر تقدیر، جایزه اعطا می شود.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان