بانک جهانی در دوره شیوع کرونا به 100 کشور کمک کرده است


بانک جهانی طی گزارشی اعلام کرد که این سازمان از آغاز همه گیری ویروس کووید-19 به 100 کشور جهان کمک فوری ارائه کرده است.

بانک جهانی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که این سازمان از آغاز همه گیری ویروس کووید-19 به منظور کمک به کشورهای درحال توسعه در روند مبارزه با این بیماری، به 100 کشور کمک فوری ارائه کرده است.

بانک جهانی با اشاره به تعهد خود مبنی بر ارائه کمک و تسهیلات 160 میلیارد دلاری طی یک دوره زمانی 15 ماهه به کشورهای درحال توسعه برای کاستن از تاثیرات مخرب شیوع کرونا، تاکید کرد که کمک‌های فوری این سازمان از ماه مارس تاکنون به دست 100 کشور جهان رسیده است.

این نهاد بین المللی همچنین تاکید کرده که کشورهای استفاده کننده از این کمک ها میزبان 70 درصد از جمعیت جهان هستند.

در بخشی از گزارش بانک جهانی، دیوید مالپاس رئیس این نهاد با هشدار نسبت به تاثیر توقف فعالیت های اقتصادی بر معیشت مردم در سطح جهان، آورده است: احتمال اینکه 60 میلیون انسان به دلیل همه گیری بیماری و توقف فعالیت های اقتصادی در کشورهای توسعه یافته به فقر شدید دچار شوند وجود دارد. این موضوع نیز می‌تواند ضربه بزرگی به فعالیت های مربوط به کاهش فقر بزند.

مالپاس همچنین با تاکید بر اهمیت تعویق بازپرداخت دهی های کشورهای فقیر برای کمک به این کشورهای در مقابله با همه گیری کرونا، بر ضرورت اتخاذ تصمیمات سریع و انعطاف پذیر به منظور رسیدن به رشد اقتصادی مناسب در دوره پساکرونا نیز تاکید کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ترکیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس