نامزد جمال خاشقچی: عربستان به دنبال تطهیر چهره خود در جهان است


نامزد جمال خاشقچی: عربستان به دنبال تطهیر چهره خود در جهان است

نامزد جمال خاشقچی طی گزارشی ضمن محکوم کردن آل سعود در قتل همسرش، تاکید کرد عربستان به دنبال تطهیر چهره خود در جهان است.

نامزد جمال خاشقچی: عربستان به دنبال تطهیر چهره خود در جهان است

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از میدل ایست مانیتور، خدیچه چنگیز، نامزد جمال خاشقچی، روزنامه نگار عربستانی که به دستور بن‌سلمان به قتل رسید، از تیم فوتبال انگلیسی نیوکاسل خواست مانع از فروش این باشگاه به ولیعهد عربستان شود.

وی در مقاله‌ای برای روزنامه گاردین نوشت صاحب احتمالی نیوکاسل قاتل نامزد او بوده و نباید متصدی باشگاه نیوکاسل شود. وی در مقاله‌ای با عنوان «رژیم سعودی نامزد من را به قتل رساند»، تاکید کرد بن‌سلمان به دنبال تطهیر چهره منفور خود است.

پس از پیشنهاد خرید باشگاه منچستریونایتد، این بار محمد بن سلمان خواهان خرید باشگاه نیوکاسل شده تا قدری از چهره منفور خود در بین جهانیان بکاهد.در این مقاله تاکید شده این اقدام پادشاهی عربستان در خرید یک باشگاه فوتبال در حقیقت نوعی پول‌شویی ورزشی محسوب می‌شود.

چنگیز در این مقاله خاطرنشان کرد: «ولیعهد سعودی طی سال‌های گذشته، میلیون‌ها دلار برای اصلاح چهره نامناسب این کشور و تفکرات افراطی آن صرف کرده است». وی در ادامه تاکید کرد شعارهای مدرن‌سازی عربستان یک شعار واهی است.

گفتنی است، جمال خاشقچی منتقد دربار آل‌سعود و روزنامه‌نگار عربستانی در کنسولگری این کشور در ترکیه به قتل رسید. قتل خاشقچی لطمه فراوانی را به اعتبار خاندان آل‌سعود وارد کرد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق