دانش آموزان اتباع خارجی البرز از آموزش مجازی برخوردار شدند


دانش آموزان اتباع خارجی البرز از آموزش مجازی برخوردار شدند

کرج - ایرنا - مدیرکل اتباع و امور مهاجرین خارجی استانداری البرز گفت : دانش آموزان اتباع خارجی مقیم این استان از آموزش های لازم در فضای مجازی برخوردار شدند.

کامبیر جعفری روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: براین اساس دانش آموزان اتباع خارجی هم از تمام روش های آموزشی از طریق فضای مجازی از جمله استفاده از شبکه شاد ، آموزش از طریق شبکه آموزش و شبکه چهار سیمای جمهوری اسلامی ایران برای تمام مقاطع تحصیلی و آموزش از طریق بسته های آموزشی بهره مند می شوند.

وی ادامه داد: البته تعدادی از دانش آموزان خارجی با مشکلات عدیده ای مانند عدم دسترسی به تلویزیون ، تبلت ، گوشی های هوشمند و اینترنت یا نداشتن کد ملی برای ورود به سامانه شاد مواجه هستند.

جعفری گفت: براین اساس با دستور استاندار البرز و مبادی ذیربط در اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در خصوص رفع این مشکلات مقرر شد تا با توجه به راه اندازی صفحه لاگین اتباع و مهاجرین خارجی در پیام رسان شاد ، مدارس و آموزش و پرورش اطلاع رسانی لازم برای ثبت نام دانش آموزان باقیمانده انجام شود.

وی تاکید کرد: این دانش آموزان می توانند با وارد کردن کد دانش آموزشی خود که در کارنامه تحصیلی نوبت اول سال جاری مذکور است هرچه سریعتر در سامانه مورداشاره ثبت نام کنند.
مدیرکل اتباع و امور مهاجرین خارجی استانداری البرز یادآورشد: اگر دانش آموزی موفق به ثبت نام از این طریق نشد می تواند با مراجعه به معلم مربوطه و یا پیگیری از طریق مدیر مدرسه محل تحصیل ثبت نام خویش را نهایی کند .
وی اظهارداشت : مدارس و آموزش و پرورش نیز در محل سکونت دانش آموزان اتباع خارجی نسبت به توزیع درسنامه برای دانش آموزانی که فاقد تکنولوژی لازم می باشند همانند دانش آموزان ایرانی به صورت رایگان اقدام خواهند کرد.

طبق آمار حدود ۱۲۰ هزار تبعه خارجی که نیمی از آنان به طور غیرمجاز در استان البرز حضور دارند شناسایی شده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهاره افشاری با یک چهره متفاوت پیداش شد | بهاره افشاری دیگر قابل شناخت نیست