ایجاد بخش جدید بکتاش در میاندوآب به تصویب هیات دولت رسید


ایجاد بخش جدید بکتاش در میاندوآب به تصویب هیات دولت رسید

مهاباد- ایرنا- فرماندار میاندوآب گفت: با تصویب هیات دولت مبنی بر ایجاد یک بخش در حوزه تقسیمات کشوری در این شهرستان، بخش جدید «بکتاش» ایجاد شد.

مهدی قهرمانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این امر در ۲۱ اردیبهشت ماه جاری به تصویب هیات دولت رسید و پس از ابلاغ به وزارت کشور و استانداری، امروز به فرمانداری این شهرستان ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مقدمات ایجاد این بخش در حال آماده‌شدن است افزود: ساختمان اداری که پیش از این به عنوان دهداری استفاده می‌شد متعلق به وزارت کشور است که پس از تجهیز و مشخص شدن چارت‌های سازمانی، به‌زودی طی آیینی به بخشداری تبدیل خواهد شد.

وی گفت: ایجاد این بخش جدید در توسعه و پیشرفت منطقه و به ویژه روستاها نقش مهمی داشته و زمینه را برای ارتقای‌ همان بخش به شهرستان فراهم می‌کند.

فرماندار میاندوآب با بیان اینکه توسعه این شهرستان علاوه بر بخش جدید «بکتاش» در حوزه تقسیمات کشوری نیز مطرح است، اظهار داشت: موضوع تبدیل دهستان «للکلو» به بخش نیز در دست پیگیری است.

«قهرمانی» با اشاره به اینکه ارتقای یک دهستان به بخش نشان‌دهنده آماده بودن زیرساخت‌ها در یک منطقه است، گفت: تبدیل روستای بکتاش به بخش از نظر اجتماعی بسیار تاثیرگذار بوده و نشان‌دهنده قابلیت‌های منطقه است.

به گزارش ایرنا، طبق آخرین تقسیمات کشوری شهرستان میاندوآب دارای چهار بخش و ۱۲ دهستان است.

بخش مرکزی، شامل دهستان‌های «للکلو»، «حاج‌حسن»، «سرچنار»، «گوگ‌تپه» و «شبیلوی سفلی»، بخش باروق شامل دهستان‌های «باروق»، «قوروقچی» و «نخطالو،»، بخش مرحمت‌آباد شامل دهستان‌های «چهاربرج» و «فیروزآباد » و بخش بکتاش هم شامل دهستان‌های «مظفرآباد» و «ساتلیمش محمدلو» است.

شهرستان میاندوآب با حدود ۲۸۵ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است و پس از ارومیه و خوی سومین شهرستان پرجمعیت این استان به شمار می‌رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روزای بچگی