همکاری مساجد منطقه خضر نبی(ع) با قرارگاه گامی به سوی جامعه مهدوی/کمک 500 میلیون تومانی مسجدی‌ها به محرومان


همکاری مساجد منطقه خضر نبی(ع) با  قرارگاه گامی به سوی جامعه مهدوی/کمک 500 میلیون تومانی مسجدی‌ها به محرومان

خلیلی با اشاره به همکاری مساجد منطقه 4 شهر مقدس قم با قرارگاه مردمی گامی به سوی جامعه مهدوی، گفت: توزیع بسته‌های معیشتی از مسجد مقدس جمکران و متبرک شدن آنها به نام مقدس امام زمان(عج) بر برکت و تاثیر کمک‌های مومنانه ما افزود.

«علیرضا خلیلی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به همکاری قرارگاه مساجد منطقه 4 شهر مقدس قم با قرارگاه مردمی «گامی به سوی جامعه مهدوی»، اظهار کرد: از دوسال قبل و به منظور شرکت گسترده مسجدی ها در راهپیمایی 22 بهمن، قرارگاه مساجد منطقه 4 شهر مقدس قم (منطقه خضر نبی(ع)) راه اندازی شد و ائمه جماعات، پایگاه های بسیج و کانون های فرهنگی هنری مساجد را پای کار آورد.

مسئول قرارگاه مساجد منطقه 4 شهر مقدس قم ادامه داد: گستره فعالیت این قرارگاه به مرور زمان افزایش یافت و با دو شورای اجرایی و راهبردی ویژه سیاستگذاری توسط نخبگان مسجدی کار خود را ادامه داد.

وی با بیان اینکه فعالیت های این قرارگاه به صورت مسجدمحور دنبال می شود، گفت: در همین راستا در ایام شیوع کرونا این قرارگاه مسجدی برای مبارزه با این ویروس منحوس توسط بچه مسجدی ها فعال شد، 12 کمیته ذیل قرارگاه شکل گرفت و کارویژه هایی برای آنها تعیین شد. یکی از کارویژه ها شناسایی خانواده های محروم در منطقه به منظور حمایت توسط کمیته خیران بود.

خلیلی تصریح کرد: همه مساجد منطقه خضر نبی(ع) (4 شهر مقدس قم) که شامل 60 باب مسجد می شود با همکاری مراکز خیریه، کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و هلال احمر خانواده های نیازمند شامل 3600 خانواده را شناسایی کردند البته نام برخی از این خانواده ها در لیست ها تکرار شده بود که با حذف این تکرارها و انجام بررسی های لازم، نهایتا 700 خانواده به منظور قرار گرفتن تحت پوشش حمایتی مشخص شدند.

وی در ادامه بیان کرد: طی مراحل کمک رسانی در دو مرحله به صورت نقدی پول به حساب خانواده های محروم از 200 تا 400 هزار تومان به تناسب تعداد اعضای خانواده توسط مسجدی ها و افراد خیر منطقه واریز شد و در دو مرحله نیز بسته های حمایتی برای نیمه شعبان و ماه مبارک رمضان بین خانواده های بی بضاعت توزیع شد.

خلیلی با بیان اینکه در مجموع نزدیک به 500 میلیون تومان کمک خیرانه به واریزهای نقدی و بسته های حمایتی قرارگاه مساجد منطقه 4 شهر مقدس قم اختصاص یافته است، ابراز کرد: بسته های حمایتی و ارزاق به ارزش تقریبی 400 هزار تومان و شامل 18 قلم کالای اساسی بود که توزیع آنها از مسجد مقدس جمکران و به عنوان هدیه امام زمان(عج) همراه با تصویر این مسجد مقدس و نیز حرم حضرت فاطمه معصومه(س) و نیز مساجد منطقه 4 قم انجام شد.

مسئول کانون فرهنگی مسجد محمد رسول الله(ص) منطقه 4 شهر قم تاکید کرد: توزیع این بسته های معیشتی از مسجد مقدس جمکران و تبرک شدن بسته ها به نام حضرت صاحب الزمان(عج) بر برکت و اثرگذاری کار قرارگاه تاثیر دارد.

وی در ادامه گفت: علاوه بر این، مساجد عضو قرارگاه نیز هر شب بین 100 تا 800 پرس غذای گرم را تهیه و توزیع کردند که درمجموع در هر شب از ماه مبارک رمضان بین سه تا پنج هزار پرس غذا را شامل می شود و طبخ و توزیع آن تا پایان ماه ضیافت الهی ادامه دارد.

خلیلی در پایان خاطرنشان کرد: مسجدِ محوری جمع آوری کمک های مومنانه برای محرومان که به صورت شبانه روز فعال بوده است، مسجد محمد رسول(ص) منطقه 4 شهر قم است.

گفتنی است، قرارگاه مردمی «حرکت به سوی جامعه مهدوی» در شام نیه شعبان به فاصله ساعاتی بعد از مطالبه مقام معظم رهبری برای رزمایش مواسات و همدلی در مسجد مقدس جمکران راه اندازی شد و با همکاری خیران و گروه های جهادی اقداماتی همچون قربانی برای سلامتی امام زمان(عج) و توزیع گوشت تبرکی آن بین محرومان و نیز طبخ و توزیع غذای گرم و توزیع بسته های معیشتی را در طول ماه مبارک رمضان انجام داده است.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو