عملیات زیرسازی راه آهن اردبیل تا دی ماه پایان می‌یابد


عملیات زیرسازی راه آهن اردبیل تا دی ماه پایان می‌یابد

اردبیل- ایرنا- استاندار اردبیل گفت: عملیات اجرایی زیرسازی راه آهن مسیر میانه _اردبیل تا دی ماه سال جاری تکمیل و به پایان می‌رسد.

به گزاش روز سه‌شنبه ایرنا، اکبر بهنامجودر جریان بازدید از قطعات پروژه راه آهن اردبیل افزود: تمامی کارگاه‌های زیرسازی در این پروژه با تمام توان و با افزایش نیروی کار و ماشین آلات بصورت شبانه روزی فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه به زودی۲۰۰میلیارد تومان اعتبار به اجرای قطعات این پروژه تزریق می‌شود گفت: ۷۰ میلیارد تومان اعتبار در اسفندماه گذشته واریز شده و ۱۰۰میلیارد نیز در یک هفته گذشته اخذ شده است.

استاندار اردبیل افزود: میزان اعتبار سال ۹۹ این پروژه سه برابر افزایش یافته و پیمانکاران نباید نگران اعتبار باشند بلکه با افزایش شیفت و جبهه‌کاری پیشرفت فیزیکی را افزایش دهند.

وی افزود: هر سال در نیمه دوم سال اعتبارات و بودجه به پروژه تخصیص می‌یافت اما امسال در نیمه اول سال به نسبت پیشرفت کار اعتبار اختصاص می‌یابد.

بهنامجو افزود: امسال۱۰۷۰میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه اعتبار اختصاص می‌یابد و نسبت به سال های گذشته وضعیت مناسبی برای این پروژه متصور هستیم.

استاندار اردبیل با بیان اینکه این پروژه برای دولت بسیار مهم است گفت: علیرغم تعطیلی بیشتر پروژه‌ها، پیمانکاران راه اهن اردبیل با تمام توان در روزهای کرونایی با رعایت پروتکل بهداشتی به کار خود ادامه داده و تغییرات در قطعات کامل قابل لمس است.

وی ادامه داد: در این پروژه سه قطعه اساسی پل معتبر ، پل سارای و پل آرپاچای وجود دارد و پیمانکاران پروژه با تامین اعتبار مصالح لازم را خریداری کرده و به زودی شیفت شب را نیز راه اندازی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه حداکثر در 2 ماه آینده پل سبز تکمیل می‌شود، گفت: با تکمیل این پل ۳۰ کیلومتر از سمت میانه نیز برای ریل‌گذاری آماده خواهد بود.

بهنامجو گفت: از سمت ایستگاه اردبیل هفت کیلومتر ریل گذاری انجام شده و پیشرفت فیزیکی ایستگاه نیز به خوبی پیش می رود.

او با بیان اینکه سه ایستگاه با پیشرفت فیزیکی مناسب و طبق برنامه در حال احداث است، افزود: اعتبارات لازم علاوه بر احداث ایستگاه‌ها به زیرسازی و کف‌سازی اختصاص می‌یاید تا پایان دولت دوازدهم این پروژه تکمیل شود.

استاندار اردبیل ادامه داد: باز دیدهای ادواری از پروژه ادامه می‌یابد و حتی در شیفت‌های شب نیز از محل قطعات سخت بازدید و مشکلات موجود مورد بررسی قرار می گیرد.

عملیات اجرایی راه ‌آهن میانه - اردبیل به طول تقریبی ۱۷۵ کیلومتر در سال ۸۴ شروع شده است.

در طرح راه آهن اردبیل - میانه ۶۲ دستگاه تونل به طول ۲۳ هزار و ۸۱۰ متر، چهار کیلومتر پل دره‌ای بزرگ، سه کیلومتر پل آبرو و ۱۰ دستگاه گالری به طول چهار کیلومتر اجرا می‌شود.

حجم عملیات اجرایی این خط ریلی بسیار گسترده بوده و برای تکمیل آن حدود ۳۵ هزار تن مصالح فلزی همچون آهن آلات، میلگرد و کابل و حدود ۲۲۰ هزار تن سیمان مورد نیاز است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا