وعده خدا برای جهانی شدن اسلام، با ظهور امام مهدی(عج) عملی می‌شود


وعده خدا برای جهانی شدن اسلام، با ظهور امام مهدی(عج) عملی می‌شود

میرباقری با اشاره به بشارت آیات 33 سوره توبه و 9 سوره صف به مسلمانان درباره جهانی شدن اسلام، گفت: در تفسیر علی‌بن ابراهیم قمی آمده: این آیه مربوط به امام زمان(عج) است و ایشان وقتی ظهور کنند در هیچ جا غیر خدا پرستش نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، «محسن میرباقری» در طرح آموزشی «در جستجوی خورشید» با اشاره به آیات مهدوی قرآن کریم، اظهار کرد: آیات قرآن درباره وجود مقدس بقیه الله(عج) در افق های متعددی مژده هایی را به جامعه انسانی می دهد؛ مثل آیه 105 سوره مبارکه انبیاء که به همه بشریت درباره عاقبت بخیری تاریخ بشارت می دهد.

این کارشناس مذهبی رسانه ملی ادامه داد: همچنین در آیات 32 سوره مبارکه توبه و 8 سوره مبارکه صف اشاره می شود به اینکه می خواهند نور خدا را با دهان هایشان خاموش کنند، اما خدا این نور را که با انبیاء عرضه شده با ظهور امام زمان(عج) به اتمام می رساند.

وی تصریح کرد: بلافاصله بعد از آیات مذکور یعنی در آیات 33 سوره مبارکه توبه و 9 سوره مبارکه صف، خداوند به مسلمانان مژده و وعده می دهد و می فرماید: «هُوَ الَّذِى أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى‏ وَدِینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ کُلِّهِ وَلَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ‏» در هر دو سوره عبارت عیناً یکی است.

میرباقری در شرح آیه بیان کرد: یک معنا آن است که دین پیامبر اکرم(ص) یعنی اسلام را در اجرا به منصه ظهور برساند که تا کنون چنین نشده و اسلام جهانی نشده معنای دوم آنکه «لِیُظْهِرَهُ» را به این باز می گردانند که این دین حق را بر همه ادیان غالب گرداند، اگرچه مشرکان نخواهند.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: وقتی امام زمان(عج) ظهور کنند شرک را در عالم ریشه‌کَن می کنند در حالی که مشرکان نمی خواهند، اما خدا اراده کرده به دست امام عصر(عج) این اتفاق بیفتد. باید توجه داشت این شرک بعضاً ابتدایی است مثل پرستش بت ها اما گاه شرک های پیچیده و به ظاهر زیبا است مثل تفکر امروز غرب یعنی اومانیسم و انسان محوری که شرک است.

وی در ادامه ابراز کرد: در مکتب انبیاء، ارزش انسان به خدا و خلوص در بندگی است، کسی مقام بلندی دارد که بنده خالص خدا باشد چنان که خدا در قرآن انبیاء الهی را با تعبیر «عبادنا مخلصین» معرفی می کند.

میرباقری اضافه کرد: اومانیسم با آب و تاب و زرق و برق هایش، 180 درجه مخالف تفکر دینی و در باطن شرک است لذا امام زمان(عج) پس از ظهور، این تفکر را برداشته و خدامحوری را به دنیا باز می گرداند، آیه 28 سوره مبارکه فتح نیز به این مهم اشاره دارد و می فرماید: «هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدى‌ وَ دِینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ کُلِّهِ».

وی با بیان اینکه روایات متعددی ذیل آیه «هُوَ الَّذِى أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى‏ وَدِینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ کُلِّهِ وَلَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ‏» آمده است، خاطرنشان کرد: در تفسیر علی بن ابراهیم آمده: این آیه مربوط به امام زمان(عج) است و ایشان وقتی ظهور کنند در هیچ جا غیر خدا پرستش نمی شود.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دورهمی ترلان پروانه با دوستانش + عکس