برپایی مجدد مسابقات قرآن ویژه کارکنان وزارت نفت


برپایی مجدد مسابقات قرآن ویژه کارکنان وزارت نفت

وزارت نفت، با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، مسابقات و فعالیت‌های قرآنی ویژه کارکنانش را احیاء کرد.

برپایی مجدد مسابقات قرآن ویژه کارکنان وزارت نفت

به گزارش ایکنا؛ وزارت نفت با داشتن چهار شرکت تابع شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی ایران در ماه ضیافت خدا، فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی را اجرا کرده است.

در این راستا، در ستاد وزارت نفت، به منظور انس بیشتر کارکنان با آیات الهی و تفسیر، فایل‌های صوتی و تفسیری حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی به صورت روزانه از طریق سامانه اداری منتشر می‌شود.

همچنین در شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، مجموعه‌ فعالیت‌های قرآنی در فضای مجازی در حال برپایی است که می‌توان به مسابقه تفسیر سوره حجرات ویژه کارکنان، برپایی دو محفل انس با قرآن در شهرهای تبریز و آبادان، آموزش قواعد روخوانی و تجوید قرآن کریم، بیان احکام وابسته به ماه مبارک رمضان، ارائه تفسیر و برگزاری مسابقات تفسیر قرآن اشاره کرد.

شرکت ملی گاز ایران نیز در ماه ضیافت خدا برای بهره‌مندی بیشتر کارکنان و مدیران از فضایل ماه مبارک، اقدام به بارگذاری روزانه فایل صوتی قرائت اجزای قرآن، تفسیر آیات و ادعیه ماه رمضان کرده است.

سعید رادفر، مسئول نظارت دارالقرآن‌ الکریم شرکت ملی گاز گفت: برگزاری مسابقات قرآن در سطح وزارتخانه، یکی از مهمترین فعالیت‌هایی است که در ماه مبارک رمضان مجدد با برنامه‌ریزی مشخص احیا شد. بر این اساس، تدوین آئین‌نامه و هماهنگی و ابلاغ به دارالقرآن‌های چهار شرکت تابعه صورت گرفت.

این مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ 5 جزء، 10 جزء، 20 جزء، حفظ کل قرآن کریم و مفاهیم سوره مبارکه نمل برگرفته از تفسیر نمونه آیت الله العظمی مکارم شیرازی انجام می‌شود.

این مسابقات در سه مرحله مقدماتی و نیمه نهایی و نهایی برپا می‌شود که مرحله پایانی، مقدمه‌ای برای برگزاری پنجمین دوره مسابقات سراسری وزارت نفت است. با توجه به آغاز این مسابقات، فراخوان ثبت نام در همه شرکت‌های تابعه اعلام شده و با رعایت تدابیر بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در استان‌ها برگزار می‌شود.

از میان شرکت‌کنندگان برای مرحله نیمه‌نهایی پنج نفر آقا و پنج نفر خانم انتخاب خواهند شد. پنجمین دوره مسابقات سراسری وزارت نفت احتمالاً طی شهریور‌ماه سال جاری برپا می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها