شناسایی دومین مادر باردار مبتلا به کرونا در ممسنی


شناسایی دومین مادر باردار مبتلا به کرونا در ممسنی

شیراز - ایرنا- رییس مرکز بهداشت و درمان شهرستان ممسنی گفت: در غربالگری از اطرافیان بیماران مبتلا به بیماری کرونا در مرکز 16 ساعته شهید پایخوان ممسنی، دومین مادر باردار مبتلا به ویروس کرونا در این شهرستان شناسایی شد و تحت درمان قرار گرفت.

سهام چوبینه روز دوشنبه اعلام کرد: در پی شناسایی این مادر باردار، تیم واکنش سریع مرکز بهداشت با همراهی کارشناس مسوول سلامت خانواده و روانشناس بالینی به منزل بیمار مراجعه و اقدامات لازم را انجام دادند.

دکتر چوبینه افزود: تاکنون گزارش های علمی معتبری درباره حساسیت زنان باردار به کرونا منتشر نشده است، با این وجود، زنان باردار دارای تغییرات ایمنی و فیزیولوژیکی هستند که ممکن است آنها را در برابر عفونت های تنفسی ویروسی از جمله کرونا حساس‌ کند.

رییس شبکه بهداشت و درمان ممسنی تاکید کرد: زنان باردار ممکن است در مقایسه با افراد دیگر بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری ‌های حاد مانند سندرم حاد تنفسی کرونا یا سارس، سندرم تنفسی کورنوویروس خاورمیانه ، مرس و سایر عفونت های تنفسی ویروسی مانند آنفلوانزا، قرار بگیرند.

چوبینه اضافه کرد: حال عمومی این مادر باردار مبتلا به کرونا خوب است و هم اکنون در قرنطینه خانگی قرار دارد و به صورت روزانه از سوی کارشناس مادران باردار پرخطر شهرستان پیگیری و اقدامات لازم در این زمینه انجام می شود.

شهرستان ممسنی در ردیف مناطق سفید فارس و در فاصله ۱۶۲ کیلومتری غرب شیراز در استان فارس قرار دارد و تا کنون جان باخته کرونا نداشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس