جانشین فرمانده ناجا: امنیت هیچ کشوری مانند ایران نیست


جانشین فرمانده ناجا: امنیت هیچ کشوری مانند ایران نیست

یزد- ایرنا- جانشین فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: در وضعیت کنونی، پیرامون مرزهای کشور، شاهد ناامنی زیادی هستیم ولی با این وجود هیچ کشوری در جهان به اندازه ایران این امنیت و اقتدار را ندارد.

سرتیپ قاسم رضایی روز دوشنبه در آیین معارفه فرمانده جدید انتظامی استان یزد افزود: حتی برخی کشورهای اروپایی که خود را امن و دارای امنیت کامل جلوه می‌دهند برخی ترددها برای افراد در برخی ساعات محدود می‌شود.

وی ادامه داد: بر خلاف سایر کشورها در ایران ، افراد هر زمانی که بخواهند از شمالی‌ترین تا جنوبی‌ترین نقطه کشور تردد می‌کنند و هیچ اتفاقی نمی‌افتد و این شاخص امنیت است که در دنیا نیست.

جانشین فرمانده انتظامی کشور در خصوص جرایم و برخورد با آن اظهار کرد: هر جرمی علتی دارد و همه متولیان و متخصصان به این موارد پی برده‌اند اما نسخه علت‌یابی و برطرف کردن این علت می‌تواند خیلی از معلول‌ها را برطرف کند.

رضایی یکی از دغدغه‌های جدی مردم را سرقت، مواد مخدر و عرض اندام اوباش و همچنین حجاب و عفاف ذکر کرد و گفت: همه مردم و مسوولان این دغدغه‌ها و معلول‌ها را می‌دانند ولی نکته مهم علت‌یابی و رفع آن است.

جانشین فرمانده انتظامی کشور ادامه داد: یکی از موضوع های بسیار مهم در ارتباط با پیشگیری از جرایم هزینه جرم است که باید این هزینه برای مجرمان به گونه‌ای افزایش پیدا کند که به هیچ عنوان کسی جرات انجام جرم نداشته باشد.

رضایی یکی از نیازها برای کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی را داشتن قوانین محکم ذکر کرد و یادآورد شد: اگر کسی جرمی انجام داد و دستگیر شد باید هزینه جرم خود را به صورت کامل پرداخت کند تا درس عبرتی برای دیگر افراد شود.

وی به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در گام دوم انقلاب، این حق یک فرد انقلابی است که خواهان بازنگری در قوانین و وضع قوانین جدید باشد که منجر به بازدارندگی برای جرم شود.

جانشین فرمانده انتظامی کشور با اشاره به ایثار شهید سلیمانی بیان کرد: زمانی که می‌خواهیم به جایگاه ولایت پی ببریم باید به رویش‌های این جایگاه نگاه کنیم که سلیمانی یکی از رویش‌های ولایت‌فقیه است.

رضایی خاطر نشان کرد: آمریکا و دشمنان در برابر ملت ایران که همه ندای مکتب حاج قاسم، امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری را دارند به هیچکدام از اهداف خود علیه نظام نمی‌رسد.

همچنین استاندار یزد گفت: نیروی انتظامی جلب مشارکت مردم در امنیت و اجرای طرح های مردم محور را در فعالیت خود پررنگ کند و امیدواریم در چارچوب سیاست‌های کلی نظام، شعار سال و اولویت‌های استان شاهد نقش‌آفرینی مثبت و سازنده با مدیریت جدید باشیم.

محمدعلی طالبی افزود: در شرایطی هستیم که همه وظیفه داریم اعتماد عمومی جامعه را افزایش داده و از نیروی انتظامی انتظار داریم در این مسیر نیز قدم بردارد.

این مسوول اظهار کرد: هیچ موضوع ضد امنیتی را نداشتیم که همه‌گیر باشد و در این استان رخ ندهد بلکه اتفاق می‌افتاد اما در کمترین زمان ممکن مدیریت می‌شد.

طالبی گفت : در استان تعامل بسیار خوبی با مجموعه انتطامی و امنیتی در این مدت به وجود آمد و به همین دلیل بحران‌هایی که در این مدت کوتاه بوجود آمد را به بهترین شکل ممکن پشت سر گذاشتیم.

در این مراسم با قدردانی از سرتیپ محمدرضا میرحیدری به جای وی سرتیپ عباسعلی بهدانی‌فرد به عنوان فرمانده انتظامی استان یزد معرفی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی