آبروریزی بزرگ ارتش امارات در غرب لیبی / پایگاه الوطیه سقوط کرد؛ سامانه پدافندی پانتسیر به غنیمت داده شد +نقشه و تصاویر


آبروریزی بزرگ ارتش امارات در غرب لیبی / پایگاه الوطیه سقوط کرد؛ سامانه پدافندی پانتسیر به غنیمت داده شد +نقشه و تصاویر

یکبار دیگر ثابت شد پول و آزادی در خرید تسلیحات نظامی نمیتواند به تنهایی برای ارتش‌های بینظم و فاقد تجربه کشورهای حاشیه خلیج فارس پیروزی به ارمغان بیاورد.

سرویس جهان مشرق _ صبح امروز با انتشار تصاویری از پایگاه هوایی الوطیه در غرب لیبی توسط نیروهای دولت وفاق ملی GNA مشخص شد سرانجام نیروهای خلیفه حفتر و نظامیان اماراتی با فرار دسته جمعی و بر جای گذاشتن تجهیزات و تسلیحات ارزشمند خود این پایگاه راهبردی را به نیروهای دولت وفاق تسلیم کرده‌اند.

اهمیت پایگاه هوایی الوطیه

این پایگاه علاوه بر اینکه به عنوان مرکزی برای پشتیبانی هوایی از عملیات در حومه طرابلس استفاده میشد، آخرین نقطه راهبردی و مهم برای نیروهای ژنرال حفتر در غرب لیبی به شمار میرفت و حال با تصرف این مقر توسط نیروهای دولت وفاق، دوران حضور ارتش ملی لیبی در غرب این کشور به پایان رسیده و نبرد حومه پایتخت آخرین قمار خلیفه حفتر و نیروهایش برای بقا در جنگ لیبی به شمار میرود.

آبروریزی بزرگ ارتش امارات در غرب لیبی / پایگاه الوطیه سقوط کرد؛ سامانه پدافندی پانتسیر به غنیمت داده شد +نقشه و تصاویر


در صورتی که قوای دولت وفاق با پشتیبانی ارتش ترکیه موفق به عقب راندن نیروهای حفتر از حومه طرابلس و تصرف شهر ترهونه شوند، جنگ در لیبی تقریبا به روزهای پایانی خود نزدیک خواهد شد.

اقدام عجیب و سوال برانگیز ارتش امارات

در حالیکه تقریبا از ۲ هفته پیش فاز نهایی عملیات نیروهای دولت وفاق برای تصرف پایگاه الوطیه که در شرایط شبه محاصره قرار داشت شروع شده بود، با فشار و تهدید ارتش امارات، نیروهای وابسته به خلیفه حفتر از تخلیه و تسلیم این مقر خودداری کردند.
ارتش امارات در اقدامی عجیب و باور نکردنی اقدام به ارسال سامانه دفاع هوایی Pantsir_S۱ خود به این مقر میکند، در شرایطی که کلیه مسیرهای منتهی به پایگاه الوطیه تحت رصد زمینی نیروهای وفاق و هوایی پهپادهای تهاجمی ارتش ترکیه قرار داشت.

آبروریزی بزرگ ارتش امارات در غرب لیبی / پایگاه الوطیه سقوط کرد؛ سامانه پدافندی پانتسیر به غنیمت داده شد +نقشه و تصاویرسامانه Pantsir_S۱ ارتش امارات در لیبی

در بدو ورود این سیستم پدافندی به پایگاه الوطیه، فیلمی توسط منابع رسانه‌ای لیبی منتشر شد که لحظه اصابت بمب پرتابی پهپاد Bayraktar TB۲ ارتش ترکیه به ورودی آشیانه این سیستم را نشان میداد.

در فیلم اولیه مشخص نبود آیا سامانه پانتسیر در این حمله نابود شده است یا خیر، تا اینکه صبح امروز با تصرف این پایگاه توسط نیروهای دولت وفاق، تصاویری از به غنیمت گرفتن یک دستگاه سامانه Pantsir ارتش امارات که آسیب اندکی دیده و تقریبا سالم است منتشر شد.

اقدام ناشیانه و عجیب نظامیان شیخ نشین ابوظبی در ارسال سامانه راهبردی پدافندی به پایگاه تحت محاصره و در شرایطی که کاملا واضح بود امیدی به حفظ این مقر وجود ندارد، یکبار دیگر ثابت کرد که پول و آزادی در خرید تسلیحات نظامی نمیتواند به تنهایی برای ارتش‌های بینظم و فاقد تجربه کشورهای حاشیه خلیج فارس پیروزی به ارمغان بیاورد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی