متقین همواره به یاد خدا هستند


متقین همواره به یاد خدا هستند

حجت الاسلام والمسلمین مومنی گفت: متقین همواره به یاد خدا هستند و از اعمال و رفتار حرام دوری می‌کنند. هر عمل نادرست همچون دروغ، غیبت، بدگویی، حرام‌خوری و بسیاری رذایل اخلاقی دیگر انسان را از دایره تقوا بیرون می‌کند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «سیدحسین مومنی» شامگاه یک‌شنبه ۲۸ اردیبهشت به مناسبت ماه مبارک رمضان به شکل مجازی در مهدیه تهران به سخنرانی پرداخته و گفت: از جمله شرایط یار امام زمان(عج) بودن داشتن ورع، تقوا و فضایل اخلاقی است.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی افزود: هر قلبی که طبق دستورات الهی از گناه پرهیز کرده، تقوای الهی را پیشه کند و مراقبت نفس انجام دهد می‌تواند کانون محبت اهل‌بیت(ع) و امام زمان(عج) باشد.

استاد حوزه علمیه با استناد به کلامی از آیت‌الله علامه حسن‌زاده عنوان کرد:‌ هر انسانی که بر واردات وجودی خود مراقبت داشته باشد از او اعمال خوبی صادر خواهد شد.

وی با بیان اینکه متقین همواره به یاد خدا هستند و از اعمال و رفتار حرام دوری می‌کنند، اظهار کرد: هر عمل نادرست همچون دروغ، غیبت، بدگویی، حرام‌خوری و بسیاری رذایل اخلاقی دیگر انسان را از دایره تقوا بیرون می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با بیان اینکه از مهمترین وظایف مومنان حفظ دین است، ابراز کرد: حفظ دین امر ساده‌ای نیست و به مراقبت از نفس نیاز دارد، برای حفظ دین انسان باید به خواسته‌های غیرالهی و وسوسه‌های شیطانی پشت پا بزند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه یکی از معضلات جامعه ما بداخلاقی است، عنوان کرد:‌ بداخلاقی در خانواده سبب گسترش گناه در جامعه می‌شود، در حالی که باید اعضای خانواده بر یکدیگر محبت داشته باشند.

وی افزود: حاکم کردن بداخلاقی در خانواده‌های کشور ما از جمله اهداف غرب است که به این وسیله فرهنگ الهی را در دچار تزلزل کنند، زیرا هر جامعه‌ای گرفتار بداخلاقی باشد به طور قطع در مسیر الهی قدم برنمی‌دارد.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با بیان اینکه امام زمان(عج) بر همه اعمال و رفتار ما حاضر و ناظر هستند، گفت: با مراقبت بر اعمال درست خود سعی کنیم دل امام زمان(عج) نرنجانیم.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انس با قرآن کریم و عمل به دستورات آن می‌تواند انسان را در زمره یاران امام زمان(عج) قرار دهد، خاطرنشان کرد:‌ از دیگر مسیرهای رسیدن انسان به اهداف الهی معرفت‌شناسی نسبت به امام عصر(عج) است.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیانیه نتانیاهو علیه ایران