عملیات پیروزمندانه انصارالله در شمال یمن


عملیات پیروزمندانه انصارالله در شمال یمن

نیروهای یمنی کنترل بسیاری از مناطق استراتژیک در استان مرکزی البیضا را از مزدوران تحت حمایت عربستان سعودی باز پس گرفتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، نیروهای یمنی کنترل بسیاری از مناطق استراتژیک در استان مرکزی البیضا را از مزدوران تحت حمایت عربستان سعودی باز پس گرفتند.

دفتر رسانه ای مرکز فرماندهی عملیات یمن ، در یک سری از پست های منتشر شده در صفحه رسمی توییتر خود اعلام کرد که سربازان یمن و جنبش انصارالله عملیاتی بزرگ در حومه شرقی منطقه القانیه آغاز کردند.

سربازان ارتش یمن و مبارزان کمیته های مردمی همچنین سلاح های سبک و سنگین سعودی ها را ضبط کردند و بسیاری از پایگاه های دشمن به دست نیروهای مقاومت افتاد.

یگان های توپخانه سعودی همچنین محله های مسکونی را در منطقه مرزی راضیه واقع در استان صعده یمن را هدف قرار دادند. هنوز هیچ گزارشی از تلفات انسانی گزارش نشده است.

در منطقه الحزم در استان شمالی الجوف ، هواپیماهای جنگی سعودی چهار حمله هوایی علیه منطقه مسکونی انجام دادند.

پروژه اطلاعات و رویدادهای جنگ مستقر در ایالات متحده (ACLED) که یک سازمان غیردولتی در این کشور محسوب می شود، تخمین می زند در طول شش سال حمله عربستان به یمن نزدیک به 100هزار نفر در این کشور کشته شده اند.

بیش از نیمی از بیمارستان ها و کلینیک های یمن توسط ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان سعودی نابود شده است که بیشتر این حملات با سلاح های آمریکا و بریتانیا صورت می گیرد.

حداقل 80 درصد از جمعیت 28 میلیون نفری یمن برای زنده ماندن متکی به کمک های بین المللی هستند.

پایان پیام/42

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس