بررسی اسمارت‌فون ردمی نوت 8T شیائومی؛ سلطان میان‌رده‌ها!


بررسی اسمارت‌فون ردمی نوت 8T شیائومی؛ سلطان میان‌رده‌ها!

اسمارتفون شیائومی ردمی نوت 8T به عنوان نسخه اروپایی تلفن محبوب ردمی نوت 8 به بازار عرضه شده است و جدیدترین تلفن سری نوت 8 محسوب می‌شود. اکثر شما مخاطبان با اسمارت‌فون‌های سری ردمی نوت شیائومی آشنا هستید؛ این تلفن‌ها همواره عملکرد و باتری خوبی دارند. هم‌چنین، قیمت آن‌ها نیز بسیار مناسب است. ردمی نوت 8T نسخه بهبودیافته نوت 8 است و ما اعتقاد داریم...

اسمارتفون شیائومی ردمی نوت 8T به عنوان نسخه اروپایی تلفن محبوب ردمی نوت 8 به بازار عرضه شده است و جدیدترین تلفن سری نوت 8 محسوب می‌شود. اکثر شما مخاطبان با اسمارت‌فون‌های سری ردمی نوت شیائومی آشنا هستید؛ این تلفن‌ها همواره عملکرد و باتری خوبی دارند. هم‌چنین، قیمت آن‌ها نیز بسیار مناسب است. ردمی نوت 8T نسخه بهبودیافته نوت 8 است و ما اعتقاد داریم که این تلفن موفقیت نوت 8 را تکرار می‌کند.

بررسی اسمارت‌فون ردمی نوت 8T شیائومی؛ سلطان میان‌رده‌ها!

طراحی

استفاده از شیشه در پنل‌های جلو و پشت تلفن‌ها در این صنعت به یکی از رایج‌ترین امور تبدیل شده است و گوشی‌های میان‌رده اقتصادی هم از این قاعده مستثنی نیستند. البته، شرکت‌های تولیدکننده در این تلفن‌ها از شیشه‌های ضدضربه و مقاوم استفاده نمیکنند و فقط به منظور زیبا نشان دادن محصول خود از این شیشه‌ها کمک می‌گیرند.

طراحی ردمی نوت 8T شیک بوده و برای جوانان و بزرگ‌سالان مناسب است. رنگ‌های زیبای این تلفن نگاه هر فردی را به خود جلب می‌کنند. تفاوت بسیار کمی در طراحی این تلفن نسبت به مدل نوت 8 وجود دارد و آن هم بلندتر شدن این مدل است که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید.

بررسی اسمارت‌فون ردمی نوت 8T شیائومی؛ سلطان میان‌رده‌ها!

در پنل پشتی و جلویی ردمی نوت 8T از گوریلا گلس 5 استفاده شده، اما فریم تلفن از جنس پلاستیک بوده و با رنگ بدنه تطابق یافته است.

در جلوی گوشی یک پنل 6.3 اینچی LCD با رزولوشن 1080p قرار دارد و یک دوربین سلفی 13 مگاپیکسل نیز درون شکاف قطره‌ای شکل آن تعبیه شده است. بلندگوی بسیار باریک مکالمه این گوشی به سختی در بالای صفحه‌نمایش دیده می‌شود. یکی از نکات عجیب این تلفن، عدم وجود چراغ نوتیفیکیشن LED است، چرا که این مدل نسبت به مدل نوت 8 کمی بلندتر است و انتظار می‌رفت که همانند مدل نوت 8 به چراغ نوتیفیکیشن مجهز باشد.

بررسی اسمارت‌فون ردمی نوت 8T شیائومی؛ سلطان میان‌رده‌ها!

ردمی نوت 8T ظاهری زیبا و شیک دارد. هم‌چنین، در مقابل ذرات آب هم مقاوم است. طراحی آن باعث می‌شود که سطح تلفن کمی لغزنده باشد، البته، این مورد درباره تمامی تلفن‌های دارای پنل شیشه‌ای وجود دارد. شما به راحتی می‌توانید از یک کیس محافظ برای آن استفاده کرده و از طراحی شیشه‌ای آن لذت ببرید.

صفحه‌نمایش

شیائومی ادعا می‌کند که کنتراست صفحه‌نمایش این تلفن معادل 1500:1 است. بررسی‌های ما ادعای شیائومی را تایید می‌کنند. حداکثر روشنایی پنل این گوشی بین 430 تا 460 نیت است. در حداقل نور نمایشگر نیز این مقدار به 0.250 تا 0.330 نیت کاهش می‌یابد.

بررسی اسمارت‌فون ردمی نوت 8T شیائومی؛ سلطان میان‌رده‌ها!

اگر شما حالت روشنایی خودکار در این پنل را می‌پسندید، بدانید که روشنایی آن می‌توانست کمی بیشتر باشد. هرچند، نور آن در بهترین حالت به 600 نیت می‌رسد که نتیجه خوبی به شمار می‌رود.

باتری

میان‌رده محبوب شیائومی از یک باتری 4000 میلی‌آمپر با پشتیبانی از شارژ سریع 18 وات بهره می‌گیرد. با استفاده از شارژر دستگاه می‌توان در 30 دقیقه ظرفیت شارژ باتری را از صفر به 45 درصد رساند.

این تلفن آزمایش باتری وب‌سایت GSMArena را گذراند و نتیجه آن با مدل قبلی خود تقریبا یکسان بود. ردمی نوت 8T در آزمایش‌های این وب‌سایت عدد 108 ساعت را ثبت کرد که نتیجه بسیار خوبی است. در تصویر زیر می‌توانید جزییات این آزمایش و نتایج آن را مشاهده کنید.

بررسی اسمارت‌فون ردمی نوت 8T شیائومی؛ سلطان میان‌رده‌ها!

بلندگو

با توجه به ماهیت میان‌رده بودن این تلفن، نباید انتظار داشته باشیم که یک بلندگوی حرفه‌ای در آن تعبیه شود. عملکرد این بلندگو در برخی از موارد خوب است، اما نمی‌توان آن را عالی معرفی کرد. اگر چه کیفیت صدای خروجی بالا نیست، اما میزان سطح بلندی صدای آن در تست‌های ما بسیار عالی است. هرچند، این بلندی صدا، از دست دادن تون‌های بالا را به همراه دارد.

بررسی اسمارت‌فون ردمی نوت 8T شیائومی؛ سلطان میان‌رده‌ها!

کیفیت صدا

ما در این آزمایش از جک هدفون ردمی نوت 8T استفاده کرده‌ایم. برای ما سخت بود که باور کنیم این تلفن نسخه دیگری از نوت 8 باشد، چرا که عملکرد آن در بخش کیفیت صدا بسیار عالی است. به خصوص اگر یک آمپلی‌فایر خارجی را به آن متصل کنید، کیفیت بالای آن را متوجه خواهید شد.

این رو هم بخون:

البته، این عملکرد در هنگام اتصال هدفون‌های استاندارد بسیار ضعیف‌ می‌شود و ما را ناامید می‌کند. به طور کلی، کیفیت صدای خروجی در هنگام استفاده از هدفون‌ها در سطح متوسط و حتی ضعیف قرار دارد.

عملکرد و بنچمارک

شیائومی ردمی نوت 8T همانند مدل قبلی خود از تراشه اسنپدراگون 665 شرکت کوالکام استفاده می‌کند. این چیپست در اواسط سال 2019 در کالبد تلفن‌های هوشمند قرار گرفت و یک تراشه جدید به حساب می‌آید.

بررسی اسمارت‌فون ردمی نوت 8T شیائومی؛ سلطان میان‌رده‌ها!

پردازنده گرافیکی جدید Adreno 610 درون این تراشه وجود دارد که متاسفانه به اندازه Adreno 512 موجود در تراشه قدیمی اسنپدراگون 660 قدرتمند نیست. اسنپدراگون 665 به DSP و ISP جدیدی مجهز شده است تا عملکرد دوربین 48 مگاپیکسلی نوت 8T را بهبود ببخشد.

ما این گوشی را در چند بنچمارک مختلف آزمایش کرده‌ایم که در ادامه می‌توانید نتایج را مشاهده کنید.

بررسی اسمارت‌فون ردمی نوت 8T شیائومی؛ سلطان میان‌رده‌ها!بررسی اسمارت‌فون ردمی نوت 8T شیائومی؛ سلطان میان‌رده‌ها!بررسی اسمارت‌فون ردمی نوت 8T شیائومی؛ سلطان میان‌رده‌ها!بررسی اسمارت‌فون ردمی نوت 8T شیائومی؛ سلطان میان‌رده‌ها!بررسی اسمارت‌فون ردمی نوت 8T شیائومی؛ سلطان میان‌رده‌ها!بررسی اسمارت‌فون ردمی نوت 8T شیائومی؛ سلطان میان‌رده‌ها!بررسی اسمارت‌فون ردمی نوت 8T شیائومی؛ سلطان میان‌رده‌ها!

عملکرد چند هسته‌ای ردمی نوت 8T بسیار عالی است و این تلفن نسبت به سایر رقبای خود بهتر عمل می‌کند. اما عملکرد بخش تک هسته‌ای نسبتا ضعیف است و نمی‌توان هیچ دفاعیه‌ای برای آن مطرح کرد.

به عنوان نتیجه‌گیری این بخش باید بگوییم که ردمی نوت 8T سریع است، اما سریع‌ترین تلفن به حساب نمی‌آید. عملکرد واحد پردازش مرکزی بسیار خوب است، اما تراشه گرافیکی ضعیف باعث ضعیف شدن آن می‌شود. با این حال، تنها نکته‌ای که توجه ما را به خود جلب کرد، عدم داغ شدن بیش از حد تلفن در آزمایش‌های طولانی‌مدت ما بود. بنابراین، شما می‌توانید از یک تلفن اقتصادی برای اجرای بازی‌های مورد علاقه خود استفاده کرده و هیچ نگرانی درباره دمای آن نداشته باشید.

دوربین

دوربین اصلی ردمی نوت 8T از سنسور 48 مگاپیکسلی ISOCELL Bright GM2 شرکت سامسونگ بهره می‌گیرد. دومین عضو مجموعه دوربین چهارگانه از نوع التراواید است و کیفیت آن به 8 مگاپیکسل می‌رسد. یک دوربین ماکرو و یک سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسل نیز در این مجموعه قرار گرفته است.

اپلیکیشن دوربین این تلفن چیزهای عجیبی ندارد و همانند سایر تلفن‌های هوشمند امکانات و تنظیماتی را به منظور فیلمبرداری و عکسبرداری فراهم می‌کند. اصلی‌ترین بحث درباره دوربین تلفن کیفیت آن است.

سنسور 48 مگاپیکسل این دستگاه به صورت پیش‌فرض تصاویر 12 مگاپیکسل را ثبت می‌کند. تصاویر از کیفیت خوبی برخوردار هستند. جزییات بیشتر، نویز کم‌تر و رنگ‌‌های طبیعی از موارد مثبت دوربین این تلفن به شمار می‌روند. در ادامه می‌توانید نمونه تصاویر ثبت‌شده توسط دوربین ردمی نوت 8T را در حالت‌ها و محیط‌های مختلف مشاهده کنید.

نتیجه‌گیری

ردمی نوت 8T یکی از محبوب‌ترین تلفن‌های میان‌رده به حساب می‌آید. هرچند، این تلفن برتری زیادی نسبت به مدل نوت 8 و حتی نوت 7 ندارد، اما دوربین و طراحی زیبای آن باعث می‌شود که ما به آن علاقه‌مند شویم.

این گوشی از NFC و شارژ سریع پشتیبانی می‌کند، اما برخلاف مدل نوت 8 از چراغ نوتیفیکیشن LED بهره‌مند نشده است. وزن و ابعاد آن نیز نسبت به مدل قبلی خود افزایش پیدا کرده است. در حالت کلی باید بگوییم که اگر قصد خرید یک میان‌رده اقتصادی با قابلیت‌های مناسب (و نه عالی) را دارید می‌توانید ردمی نوت 8T را انتخاب کنید. این تلفن و مدل نوت 8 در کشور ما هم از محبوبیت بالایی برخوردار است. از رقبای این تلفن در بازار اروپا می‌توان به گلکسی A30s، ریل‌می 5s و 5 اشاره کرد. البته، یکی دیگران از رقبای این هندست مدل ردمی نوت 8 پرو است که صفحه‌نمایش بزرگ‌تر، تراشه سریع‌تر، باتری بهتر و حافظخ رم بیشتر را در اختیار دارد. ردمی نوت 8T در دو پیکربندی حافظه رم و حافظه داخلی (3/32 و 4/64 گیگابایت) به بازار عرضه شده است. در صورتی که استفاده طولانی و سنگینی از تلفن خود دارید، ما خرید نسخه 64 گیگابایتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم تا هیچ مشکلی در زمینه حافظه رم و حافظه داخلی نداشه باشید.

نقاط قوت:

طراحی زیبا، محافظ گوریلاس گلس 5 در هردو طرف، پوشش مقاوم در برابر قطرات آب صفحه‌نمایش بزرگ و روشن با کنتراست عالی عمر باتری دوربین خوب شکاف کارت microSD، جک 3.5 میلی‌متری هدفون، رادیو FM، مادون قرمز و NFC

نقاط ضعف:

عملکردی به مراتب ضعیف‌تر از ردمی نوت 7 نبود چراغ نوتیفیکیشن LED

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت