آلمونیا، حسرتی برای ونگر و طلسم‌شکنی برای بارسا


آلمونیا، حسرتی برای ونگر و طلسم‌شکنی برای بارسا

تهران- ایرنا- بارسا به لطف 10 نفره شدن آرسنال و اشتباه مانوئل آلمونیا، از سد آرسنال گذشت و بعد از 14 سال قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد و بازهم ونگر و شاگردانش را در حسرت بردن این جام گذاشت.

بارسلونا و آرسنال. ورزشگاه استادو فرانس شهر. حضور حدود ۸۰ هزار نفر در ورزشگاه. جدال فرانک رایکارد هلندی و آرسن ونگر فرانسوی. هر ۲ تیم علاقمند به فوتبال زیبا و تیم‌هایی که به اوج بلوغ خود رسیده بودند. آنها فقط قهرمانی در یو سی ال را کم داشتند.

ترکیب بارسلونا: والدز، اولگر، مارکز، پویول، فن‌برونکهورست، ادمیلسون، فن‌بومل، دکو، اتوئو، ژولی و رونالدینیو

ترکیب آرسنال: لمن، کمپل، توره، کول، ابوئه، فابرگاس، سیلوا، گلب، پیرس، لیونبرگ و آنری

اولین موقعیت جدی توسط تیم زردپوش میدان یعنی آرسنال خلق شد. تیری آنری با عبور از مارکز در موقعیت تک به تک با والدز قرار گرفت اما گلر بارسا به خوبی مانع از فروپاشی دروازه تیمش شد. چند دقیقه بعد ژولی از زاویه بسته شوتی را به سمت دروازه گلر آلمانی آرسنال فرستاد که چالش چندانی برایش به وجود نیاورد.

آلمونیا، حسرتی برای ونگر و طلسم‌شکنی برای بارسا

در دقیقه ۱۸ اتفاق مهم بازی رخ داد. پاس در عمق رونالدینیو به اتوئو رسید. مهاجم کامرونی بارسا، لمن را دریبل کرد ولی توسط این گلر باتجربه سرنگون شد. داور نروژی در سوت خود دمید. بی اعتنا به گلی که ژولی در ادامه زده بود، شماره یک توپچی‌ها را اخراج کرد تا روند بازی به کلی عوض شود. لمن یک گل را برای تیمش خرید چرا که ضربه ایستگاهی رونالدینیو به بیرون رفت. آلمونیای اسپانیایی به میدان آمد و رابرت پیرس با ناراحتی تعویض شد.

بارسا با روحیه بیشتر به سمت دروازه تیم حریف یورش آورد اما گل نخست توسط تیمی به ثمر رسید که ۱۰ نفره بود. یک خطای مشکوک پشت محوطه برای آرسنال گرفته شد. آنری توپ را روی دروازه فرستاد و سول کمپل با ضربه سری غیر قابل مهار تیمش را پیش انداخت. لندنی‌ها کار بزرگی انجام دادند.

بلوگرانا خیلی سریع واکنش نشان داد. اتوئو توپ را به تیر دروازه کوبید. در ادامه چند فرصت نصفه و نیمه پیش آمد که هیچ‌کدام خطری را روی دروازه آرسنال ایجاد نکرد. رایکارد بین نیمه اینیستا را به زمین فرستاد.

آلمونیا، حسرتی برای ونگر و طلسم‌شکنی برای بارسا

با آغاز ۴۵ دقیقه دوم برنامه این بود که توپ باید به رونالدینیو می‌رسید و او با نبوغ خود کاری می‌کرد. چند بار ستاره برزیلی بارسا به دفاع آرسنال زد اما هربار به دلیلی خاص توپ‌ها گل نمی‌شد. هنریک لارسن و بلتی نیز در فاصله ۱۰ دقیقه به میدان آمدند. بارسا یک پارچه حمله بود. همین مساله به آرسنال این فرصت را داد تا سه موقعیت خوب روی ضدحمله‌ها به دست بیاورد اما نمایش درخشان والدز باعث ناکامی آنری و لیونبرگ شد.

سرانجام در دقیقه ۷۶ طلسم شکست. اتوئو در موقعیت مشکوک به آفساید توپ را از لارسن گرفت و از زاویه بسته وارد دروازه آلمونیا کرد. آدرنالین در رگ و پی تیم کاتالانی تزریق شده بود. چهار دقیقه اتفاق مهم رخ داد. همکاری ۲ بازیکن تعویضی بارسا گل دوم را به ارمغان آورد. بازهم لارسن پاس گل داد و این بار جولیانو بلتی، مدافع راست برزیلی بارسا بود که ۹ دقیقه بعد از حضورش در زمین با یک شوت نه چندان عالی از زاویه بسته تیمش را به گل دوم رساند. کسی باور نمی‌کرد آلمونیا از آن زاویه، لایی بخورد.

آلمونیا، حسرتی برای ونگر و طلسم‌شکنی برای بارسا

چند دقیقه آخر با سرگردانی توپچی‌ها گذشت و سوت پایان به صدا درآمد. آرسنال در برابر بارسا در عین شایستگی شکست خورد و همچنین در حسرت قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا باقی ماند. نسل طلایی این تیم هم کم کم از هم پاشید. در سوی مقابل بارسا بعد از ۱۴ سال جام قهرمانی اروپا را به دست آورد تا ۲ قهرمانه شود. این آخرین کار مهم رایکارد در جمع آبی‌اناری‌ها بود.

آلمونیا، حسرتی برای ونگر و طلسم‌شکنی برای بارسا

آلمونیا، حسرتی برای ونگر و طلسم‌شکنی برای بارسا

آلمونیا، حسرتی برای ونگر و طلسم‌شکنی برای بارسا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا