جهادگران بسیجی به یاری کشاورزان جنوب کرمان شتافتند


جهادگران بسیجی به یاری کشاورزان جنوب کرمان شتافتند

جیرفت - ایرنا - جهادگران بسیجی در حرکتی خودجوش و خیرخواهانه به یاری پیازکاران و گوجه‌کاران جنوب کرمان شتافتند تا بتوانند محصولات بر زمین مانده آن‌ها را به بازارهای هدف ارسال کنند.

مدیر کانون نورالرضا (ع) عنبرآباد روز یکشنبه در این باره به خبرنگاران گفت: در پی اُفت قیمت محصولات کشاورزی منطقه جنوب کرمان، تصمیم گرفتیم برای کمک به کشاورزان در فروش محصولاتشان، محصول پیاز و گوجه فرنگی آن‌ها را جمع‌آوری کرده و به صورت مستقیم به بازارهای هدف داخلی ارسال کنیم.
محمد مهدوی افزود: این اقدام جهادی را انجام دادیم تا با کوتاه شدن دست دلال‌ها، محصولات کشاورزان با قیمت بالاتری به فروش برسد و پس از آن نیز هزینه فروش محصولات را به حساب کشاورزان واریز کنیم.
وی اظهار داشت: جنوب کرمان قطب کشاورزی کشور و شغل بیشتر مردم این منطقه کشاورزی است اما شیوع ویروس کرونا و به تبع آن بسته شدن مرزها موجب شد تا دلال‌ها محصول کشاورزی مردم را با قیمت ناچیزی خریداری کنند که همین امر باعث متضرر شدن کشاورزان شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری نورالرضا (ع) عنبرآباد اظهار داشت: با استفاده از ظرفیت اعضای این کانون فرهنگی هنری و گروه جهادی فدائیان رهبر و با همکاری موسسه خیریه نسیم مهربانی تصمیم گرفتیم به کشاورزان در فروش محصولات آنها کمک کنیم.

وی بیان داشت: تاکنون ۳۰ تُن از محصولات کشاورزان این منطقه را به بازارهای هدف داخلی ارسال کرده‌ایم و امروز نیز یک کامیون حاوی ۱۰ تُن از محصولات آنها را روانه بازارهای هدف می‌کنیم.

به گفته سعید برخوری رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، طی سال زراعی جاری ۶ هزار هکتار از اراضی هفت شهرستان این منطقه به کشت پیاز اختصاص یافت.

کاهش قیمت محصولات کشاورزی بسیاری از کشاورزان را از پرداخت هزینه‌های برداشت محصول و حمل و نقل ناتوان کرده است.

جنوب کرمان با یک میلیون نفر جمعیت از هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، قلعه‌گنج، منوجان، فاریاب و رودبار جنوب تشکیل شده است.

ویروس کرونا موسوم به « کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

تاکنون ۱۲۰ هزار و ۱۹۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۵۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶ هزار و ۹۸۸ نفر رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا