80 درصد مراکز درمانی کردستان خدمات الکترونیکی دریافت می کنند


80 درصد مراکز درمانی کردستان خدمات الکترونیکی دریافت می کنند

مدیرکل بیمه سلامت کردستان از خدمات الکترونیکی 80 درصد از مراکز درمانی در استان خبر داد و گفت: از اول اردیبهشت ماه تاکنون 100 هزار نسخه الکترونیکی در کردستان انجام شده است.

انور اسماعیلی امروز(28 اردیبهشت) در جلسه شورای اطلاع‌رسانی، با اشاره به اینکه تعرفه‌های حق بیمه مصوب سال 99 از ابتدای فروردین‌ماه لازم‌الاجرا است، اظهار کرد: حق سرانه بیمه خدمات درمانی در سال 99 مبلغ 55 هزار و 700 تومان به ازاء هر نفر در ماه تعیین‌شده است.

وی با اشاره به اینکه میزان بخشودگی سهم مشارکت بیمه‌شدگان سلامت همگانی و روستایی مطابق تصویب‌نامه هیئت‌وزیران در خصوص آیین‌نامه اجرایی ارزیابی وسع است، افزود: صد در صد نرخ بیمه خدمات درمانی در سال 99 برای کلیه بیماران خاص تحت پوشش صندوق‌های بیمه‌ای ایرانیان و سلامت همگانی توسط دولت تأمین می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان، با اشاره به اینکه سازمان‌های بیمه‌گر پایه درمان موظف‌اند تنها نسخه‌های الکترونیکی را پذیرش کنند، بیان کرد: این نسخه‌ها دربرگیرنده شماره ملی و مشخصات فردی بیمار، مشخصات فردی و شماره نظام پزشکی پزشک، نوع و میزان خدمت و هزینه خدمت به تفکیک سهم بیمه و بیماری است.

اسماعیلی به الکترونیکی کردن حق ویزیت، آزمایش، رادیولوژی و تمام خدمت‌ها در مراکز اشاره و ذکر کرد: سال گذشته 70 درصد خدمات به سامانه الکترونیکی در مراکز استان انجام‌شده است.

وی گفت: از ابتدای اردیبهشت سال 99 تاکنون صد درصد داروخانه‌ها، 80 درصد مطب‌ها، و صد درصد مراکز و آزمایشگاه‌ها خدمات را به‌صورت الکترونیکی انجام می‌دهند در این راستا بیمه سلامت به‌هیچ‌عنوان نسخه کاغذی را قبول نمی‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان، به تعرفه جدید پزشکان در سال 99 اشاره کرد و افزود: ویزیت پزشکان و دندان‌پزشکان عمومی با بیمه سلامت در بخش خصوصی 21 هزار و 970 تومان، ویزیت پزشکان و دندان‌پزشکان متخصص 36 هزار و 180 تومان و ویزیت پزشکان فوق تخصص 46 هزار و 650 تومان است.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان، با اشاره به اینکه کارشناسان بیمه سلامت به‌صورت آنلاین آمار پذیریش شدگان را اعلام می‌کنند، عنوان کرد: از ابتدای اردیبهشت تاکنون 54 هزار ویزیت انجام‌شده که از این تعداد 50 هزار نسخه ویزیت و تجویزشده و 90 درصد از ویزیت‌ها نیز در داورخانه تحویل داده‌شده است.

وی ذکر کرد: از اول اردیبهشت ماه تاکنون ۴۰۰ هزار نسخه الکترونیکی در کشور صادر شده که از این تعداد ۱۰۰ هزار نسخه آن متعلق به کردستان بوده است.

اسماعیلی گفت: ۹۰ درصد هزینه درمان بیماران مبتلا به کرونا توسط سازمان بیمه سلامت پرداخت می‌شود و 10 درصد هزینه‌ها نیز توسط دانشگاه علوم پزشکی تقبل شده است.

وی ادامه داد: در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و کاهش مراجعات مردمی جهت تمدید اعتبار تمامی دفاتر بیمه سلامت (به‌جز صندوق ایرانیان) تا پایان خردادماه ۹۹ تمدید اعتبار شده است.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان، استفاده پزشکان از سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک را یکی دیگر از اقدامات بیمه سلامت در راستای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا دانست و بیان کرد: این سامانه در استان با استقبال خوب پزشکان، داروسازان، مراکز پاراکلینیک و بیمه‌شدگان مواجه شده است که به‌طور میانگین ماهیانه ۲۳ هزار نسخ الکترونیک تجویز و پیچیده شده و از ردوبدل کردن نسخ کاغذی جلوگیری می‌شود.

وی ضمن قدردانی از تلاش و همت پزشکان و تمامی کارکنان حوزه بهداشت و درمان استان که در خط مقدم مبارزه با کرونا با ایثار و از خود گذشتی به تلاش و خدمت مشغول هستند، افزود: اداره کل بیمه سلامت استان کردستان نیز در راستای رسالت قانونی خود و به‌منظور حمایت و پشتیبانی از کارکنان حوزه سلامت و صیانت از بیمه‌شدگان در برابر بیماری کرونا، تمهیداتی را اندیشیده است که امیدواریم با تلاش همه مسئولان کشور و زحمات کارکنان حوزه سلامت موفق به شکست ویروس کرونا شده و از این بحران نیز سربلند بیرون بیاییم.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت پیشگیری از سرایت و شیوع ویروس کرونا و صیانت از سلامت بیمه‌شدگان، به‌منظور کاهش مراجعات حضوری بیمه شدگان به دفاتر پیشخوان جهت تعویض دفترچه، اعتبار دفترچه های تمامی بیمه شدگان (به جز صندوق ایرانیان) که اعتبار آن ها از ابتدای اسفندماه منقضی شده است، در صورت داشتن نسخه سفید، بدون نیاز به مراجعه، تمدید شده و تا پایان فروردین ماه ۹۹ معتبر و می توانند از خدمات بهره مند شوند.

اسماعیلی در پایان یادآور شد: سامانه تلفنی ۱۶۶۶ سازمان بیمه سلامت ایران در راستای ارائه خدمات مطلوب به بیمه‌شدگان سازمان و باهدف بهره‌مندی از نظرات، انتقادات، پیشنهادها و شکایات بیمه‌شدگان سازمان به‌صورت پاسخ گوی ۲۴ ساعته راه‌اندازی شد و در این مقطع زمانی حساس کشور و پس از شیوع کرونا ویروس همگام با کادر درمان کشور به مبارزه با این ویروس پرداختند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس